Bloem Eerlijk gezegd lees ik niks abnormaals,
Nouja, ik heb de ergste gedachten nog niet eens opgeschreven 😶
Ik merk dat ik vooral een.. kijk, als I nou echt ongelukkig zou zijn en er sprake is van genderdysforie zou ik het denk ik beter begrijpen? Maar ik heb niet het idee dat dat het is. Meer een.. ze is panseksueel, en dat omschrijft I als dat hen verliefd wordt op de ziel en niet het gender. Dat snap ik, en volgens mij is dit ook zo, I ziet zichzelf als ziel en niet specifiek vrouw.
En dat is prima.. maar het is zo veel wat ineens verandert. Heel ons meiden-huishouden staat op z'n kop, ik moet een stomme taal aanleren.. en niet alleen voor mij, maar wil I in een maatschappij zitten waarin de haat en discriminatie zo aanwezig is?
En dan zitten er dingen in mijn hoofd nu van.. is het al die moeite waard?? Kan je niet gewoon accepteren dat je niet de standaard vrouw bent zoals de maatschappij zegt? Terwijl ik juist echt die eigenschappen in I bewonder dat ze zich níet aanpast.
Er zijn topics hier geweest met verschillende leden die aan hebben gegeven zich niet 100% vrouw te voelen zoals het boekje, maar nog steeds als vrouw identificeren (ik weet niet of ik dat goed verwoord.. sorry als ik dat niet doe. Ik ben moe en mijn hoofd is een chaos..)
Maar waarom is dat geen optie? Zit het zo diep dat echt alles moet veranderen?
En dat vind ik niet echt oké van mezelf. Ik kan niet beoordelen hoe diep het voor I zit, maar toch.. moet dit nou? 🤐
Ook omdat ik ergens een deel in me heb wat het associeert met een tiktok-hype, en dat vind ik ook echt niet acceptabel. Als het gaat om belachelijke wetten in Polen dat bepaalde tv niet uitgezonden mag worden omdat het homoseksualiteit zou stimuleren ben ik de eerste die staat te stuiteren van boosheid. Maar dat maakt me wel enorm hypocriet, want je wordt niet homo van een tv programma, net zo min als dat ik een vampier wordt door te veel Buffy kijken, net zo min als dat I non binair is door tiktok. Het is niet oké. En toch zit dat knagende stemmetje in mijn hoofd.. Ik snap dat deze leeftijd er een is van jezelf en de identiteit ontdekken, en er is gewoon veel meer toegang tot veel meer kennis en mogelijkheden, en tiktok daar ook in kan helpen, maar ik vraag me ook af of het niet makkelijker is om te verwachten dat alles zich maar aanpast juist omdat je er zo mee doodgegooid wordt. Ik zeg dat niet goed denk ik.. chaos.
Maar er zit wel een.. I is nooit een meisje-meisje geweest. Geeft geen zak om make-up en al die typische dingen. I houdt van manga's en rockmuziek en ratten. Maar waarom kan die niet gewoon een meisje zijn die geen typisch meisje-meisje is? Er zijn zo veel vrouwen die niet typisch vrouw zijn, maar toch kunnen meedraaien in een maatschappij die is ingericht voor cis-mensen.
En dat vind ik echt kut van mezelf dat die gedachte er is.. Ik wil niet dat ik dit soort dingen voel.
Mijn hoofd is gewoon voor de helft een waarom moet het nou zo moeilijk? Maar aan de andere kant.. het leven is sowieso moeilijk als je niet kan zijn wie je bent.
Maar ik veroordeel mezelf gewoon wel voor die eerste helft 😶