Ysabella o okΓ©! π Je berichtje kwam op mij over dat je wat overvallen was met een halve uitspraak over de reden van zijn spraakachterstand, alsof je zorgen niet serieus werden genomen. Ook las ik niets over logopedie dus ik dacht: stomme huisarts π
Als jij en anderen ook de oorzaak zien liggen in intelligentie dan is het wellicht een minder 'out of the blue' antwoord. Hoewel ik nog steeds wel denk dat de huisarts voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken hoor, want we spreken over spraaktaalontwikkeling en dat na 1 gesprekje beoordelen is niet correct. Zelfs de psychiater van Robbie heeft na 3x nog steeds geen directe uitspraak gedaan over de precieze reden van zijn achterstand.
Ik snap wat je bedoelt met het zien wat je kind nodig heeft. Ik verwen Robbie ook teveel daarin heb ik het idee. Hij hoeft het niet eens te vragen, ik pak het toch wel π€« Ik denk dat het misschien een wisselwerking is geworden: hij die niet praat, ik die daardoor heel erg ben gaan opletten, hij die daardoor niet perse gemotiveerd raakt, ik die daardoor nog meer oplet. Cirkeltje π
Moet je zelf een afspraak maken bij de logopedist of wordt dat voor je gedaan? Ben benieuwd wanneer hij gaat praten π Zegt hij wel wat woordjes?
Hier lijkt er wat te gaan gebeuren ... soms dan. Robbie heeft ook de neiging om een woord 1x te zeggen en daarna nooit meer, maar gisteren en vandaag zei hij een paar x hetzelfde woord! "klaar" "optillen" "zon" en (ba)"naan" Whoop π