Ik verbaas me over bureaucratie
De indicaties van mijn zoon voor sbso, logeerhuis en zaterdagopvang zijn gedurende de corona-maatregelen niet meer geldig. Dat de kinderen niet kunnen komen ivm alle regelingen snap ik nog.
Mijn zoon zit dus 24/7 thuis en dat is zwaar. Hij is veel op zoek naar veiligheid. Raakt al in paniek als ik op de wc zit, want dan ben ik niet in zicht. Zoon is echt niet vervelend qua gedrag maar het is wel heel intensief. Hij doet zoveel een beroep op mij, ik ben zijn veiligheid. Schoolwerk gaat moeizaam. Hij krijgt les via Google class dus zijn eigen meester deelt de opdrachten uit. Maar mijn zoon komt met zelfstandig werken tot niks. Gisteren flipte hij omdat hij met een opdracht van boven naar onder moest werken ipv links naar rechts. Hij kon het niet rijmen.
Bij een andere opdracht was een lijntje niet doorgetrokken waar dat in zoons hoofd wel moest. En toen ging de meester door met lessen tot 2 minuten voor 12 terwijl het volgens schema pas om 12 uur pauze was. Zoon had dus geen leuke pauze. Zo nauw komt het.
Ik heb regelmatig contact met zijn pb'er. Ik heb aangegeven dat ik hem toch wel graag weer in het logeerhuis zie (een weekend per 14 dagen. Voor noodgevallen zijn ze wel geopend). Maar daarvoor moeten ze een nieuwe indicatie aanvragen bij de gemeente. En de gemeente heeft als eis dat zoon dan ook 5 dagen per week naar de noodopvang moet omdat de nood echt hoog moet zijn. Ik wil hem juist niet naar de noodopvang omdat hij het dan nog moeilijker gaat krijgen. Andere juf of meester, andere kinderen dan zijn eigen klas, wisselende samenstelling. Zoon flipt al over 2 minuten eerder pauze, laat staan over zoveel onrust wat die noodopvang geeft. Op school uit zoon zich nooit, dat komt pas thuis. Je kan er gif op innemen dat hij smiddags na noodopvang thuis gaat flippen. Ondanks dat het nu intensief is thuis, haalt hij daar wel zijn veiligheid uit. Als ik dan eens per 2 weken even kan bijtanken doet dat ons allemaal goed. Maar blijkbaar moet zoon en daarmee wij alledrie eerst nog meer naar de kloten voordat dit mag.
Ik ben verbaasd en behoorlijk pissig.