Vulpen Ik ben met mijn zoon op de sportschool van mijn ouders. De sportschool is dicht, maar N. kan hier lekker rondrennen en spelen, daarom ben ik hier zo veel.
Mijn ouders gingen even boodschappen wegbrengen naar mijn broertje en ik bleef hier achter. Omdat mijn ouders de hele tijd lopen te zeiken over corona en dwangmatig elke minuut van de dag het nieuws volgen, was ik er helemaal klaar mee. Dus zodra ze weg waren, draaide ik de voordeur aan de binnenkant op slot en pakte de afstandsbediening van de TV in de kantine en zette al mopperend het geluid uit. Ik weet nog goed dat ik hardop tegen mezelf zei: "Het zal er echt niet allemaal sneller van opgelost worden als we er iedere minuut van de dag over lopen te zaniken!", terwijl ik naar de WC liep.
Omdat de privétoilet van mijn ouders direct aan de kantine grenst, zijn klanten geneigd om deze te gebruiken i.p.v. de klantentoiletten. Mijn ouders hebben daar een hekel aan en daarom hebben ze de klink uit de deur getrokken. Het systeem is al enkele jaren dat er een losse klinkt achter de bar ligt die alleen wij gebruiken voor de privétoilet.
Als je het goed doet, steekt je die dus in de voorkant van de deur om hem open te maken, trekt hem er weer uit en steekt hem in de binnenkant van de deur om de deur dicht te doen. Als je dat níet doet (bijvoorbeeld omdat je helemaal afgeleid bent en hardop tegen jezelf loopt te chagrijnen), trek je de deur achter jezelf dicht en heb je dus aan de binnenkant van de toilet geen klink. Zie onderstaande foto's.
Lang verhaal kort: ik sloot mezelf op in de WC, zonder telefoon (die lag op de bar), met de voordeur aan de binnenkant op slot gezet en de sleutel erin gelaten zodat niemand nog het pand in kon, en mijn kind liep moederziel alleen rond te gillen in een zaaltje.
En toen heb ik dus een gat in mijn BH gebeten zodat ik de beugel eruit kon halen om achter dat terugverende stuk metaal te haken om de deur te kunnen openen. Lichtelijk in paniek.
En ja, dat lukte dus, met die beugel 😛