[verwijderd] Hierover: https://www.tijd.be/dossier/rekenmeester/Novartis-gaat-Pia-medicijn-verloten-onder-zieke-baby-s/10192939 Dat zijn gewoon Hunger games praktijken, vind het echt walgelijk dat zoiets kan en mag.
Meca [verwijderd] Maar dit verbaasd mij nog meer in het artikel: Het middel leverde niet alleen dollars, maar ook zorgen op. Eind oktober werd een klinische studie met Zolgensma in de VS voorlopig stopgezet, nadat Novartis had opgebiecht dat bij dierproeven ernstige neveneffecten aan het licht kwamen.
Ysabella [verwijderd] Novartis nog wel, daar heb ik mijn medicatie van faciliteer ik het indirect ook nog eens. Vreselijk zulke praktijken zeg. Bah.
Meca [verwijderd] Nee helemaal met je eens! Vind ook de stichting maar een rare oplossing hebben. De landen eerst met de meeste en hoogste noden. In die zin snap ik de loting dan wel want dan is het gewoon random en heb je โgelukโ maar al en met al een sneue situatie voor alle ouders en kinderen.
[verwijderd] Meca het maakt ze allemaal niet veel menselijker. Ben je bio-ethisch expert, en dit is het beste wat je kan bedenken? ๐
[verwijderd] Wow @[verwijderd] ik vind het best shocking. Het is zo koud en kil als je geen lootje wint en gevolg is dat je kind sterft. Onmenselijk dat ze dit op deze manier doen en het ook nog als goede daad zien
[verwijderd] [verwijderd] vind ik ook.. Ik heb dystopie-boeken gelezen vergelijkbaar hiermee, dit zou geen realiteit mogen zijn. ๐
Rietjesbeker Hoe snel een peuter een rol wc papier kan afwikkelen ๐ง. Het zou me niet moeten verbazen misschien, maar het doet het toch.
Manque Rietjesbeker Zo verbaas ik me er ook steeds over dat mijn zoon WรรR een fles Zwitsal heeft leeggeknepen in de douche als ik me even omdraai. Ik weet het, hij houdt van schuim. Maar twee flessen per week is wel heul veul.
[verwijderd] [verwijderd] Ik snap ook niet dat ze het medicijn 100 keer gratis kunnen weggeven. Ik snap dat het ontwikkelen van zulke medicijnen duur is enndat dat terugverdiend moet worden. Als je een medicijn van 1,9 miljoen 100 keer gratis weg geeft, is het dan ook niet mogelijk om het goedkoper te maken en te verkopen, i.p.v. gratis weg te geven?
[verwijderd] Toch6 Huh?! Ben je toch zwanger?! Ondanks de pcos en witte testen?! Whaaaaaah! Gefeliciteerd! ๐ฅณ
Sevenof9 Dat ik om 9 uur wakker werd terwijl ik om 3:30 ging slapen. Nu ben ik moe! Maar wel een leuke avond gehad ๐
Sevenof9 Tantetil kerstdiner met vriendinnengroep, was erg gezellig ๐ maar we waren gewoon hij iemand thuis.
Honkeytonk Dat er Instagram-like groepen bestaan om meer likes en comments op.je posts te krijgen ๐ค
Ansji Honkeytonk Ik heb toevallig daar eens een documentaire over gezien. Het is nog veel erger dan groepjes, er bestaan complete loodsen vol met mensen die dag in dag uit Posts Liken, dat kun je kopen. ๐คจ Er schijnt flink geld in te verdienen zijn.