[verwijderd]
Ik vind wel dat je dat als moeder wel voelt ja, als je kind anders is. Mijn oudste was een heel rustig kind op de leeftijd die mijn jongste nu heeft. Niet overdreven rustig maar gewoon zo'n zoet kind die je overal mee naar toe kon nemen. Potloden en kleurboek mee, dan ging ze rustig zitten. Ze is nog steeds een rustig kind. De jongste is echt het compleet tegenovergestelde. Erg actief, wilde als kleine baby al zoveel mogelijk rechtop zitten, overal bij willen. Wat stuk kan gaat stuk. Loopt weg als je iets zegt, lacht je regelmatig uit als je boos bent, doet haar eigen ding op haar eigen tempo. Als ze iets niet wil doet ze het gewoon niet, straf (zoals geen toetje bij niet willen eten) boeit haar niks. En nog veel meer. Kan natuurlijk prima zijn dat het allemaal gewoon karakter is en niks bijzonders maar, het zou me niks verbazen als er meer is. Helemaal omdat het gedrag zo vergelijkbaar is met haar neef. We zullen het over een paar jaar zien of school ook vindt dat ze misschien toch een beetje anders is. Verder is ze wel erg lief en vrolijk, het frustreert alleen regelmatig enorm dat je dan gewoon niet tot haar doordringt.