De kosten van medicinale wietdruppels via de apotheek 😳. Als je aan bepaalde criteria voldoet (oftewel bijna elk medicijn geprobeerd hebt om te slapen), kom je in aanmerking voor medicinale wiet. Een bevriende collega psychiater wilde het wel voorschrijven. Leek mij een goed plan tot ik de kosten zag. Tussen de 75 en 125 euro per maand.
Serieus ik snap het niet. Is dit nu puur imago dat het niet vergoed wordt? Invloed van de farmaceutische industrie? Het lijstje met bijwerkingen volgens de apotheek zijn ongeveer op 1 hand te tellen en mild (plus te voorkomen door dosering te verlagen). De wisselwerking met andere medicatie is ook beperkt. Een paracetamol heeft veel meer en ernstige bijwerkingen.
Ik kan dus zonder problemen ‘gratis’ temazepam of oxycodon krijgen. Met een relatief kleine bijdrage ook valium of oxazepam, maar dit kost maandelijks een vermogen?!?
Ik heb nu illegaal via een ‘stichting’ echt goede druppels besteld (inclusief testrapport etc). Dit kost mij omgerekend 15 euro per maand. Ik heb vannacht echt bizar goed geslapen. Ik ben echt uren achter elkaar compleet weg geweest. Hele rare gewaarwording. Word je wakker en is het plotseling 5 uur later! Daarnaast helpt het echt super goed tegen pijn en spasmes. Ik voelde de pijn gewoon wegtrekken uit de rechterkant van mijn lijf. Ik heb zelfs op mijn zij kunnen slapen. Normaal word ik dan wakker van de pijn.
Ik heb nu gewoon zin om vanavond weer te mogen slapen 😅