Bloem tja, omdat mijn prioriteit naar iemands veiligheid gaat en zoals ik in één van mijn eerste berichtjes heb geschreven is dat als de seks met andere moeders met wederzijds toestemming is geweest dat toch echt minder prioriteit heeft. Ik zeg niet dat ik het oké vind of dat er niks mee gedaan moet worden.
Nogmaals, ik zou dus een melding maken van (seksuele) intimidatie, vanuit daar word een onderzoek gestart en ik denk dat de rest dan vanzelf gaat rollen.
En dit zeg ik met in mijn achterhoofd dat @Huggybird de melding gaat maken. (Geen idee of ze echt een melding gaat maken hoor) En dat is moeilijk om zo’n melding te maken er spelen zoveel meer dingen mee die afgewogen moeten worden. Zei werkt daar ook, ze word er nu ook maar gewoon in meegezogen.
En in het verlengde hiervan en een beetje hak op de tak. Wij hebben hier in de straat een jongen die echt hulp nodig heeft van veilig thuis. Ik heb meermaals gebeld, maar samen met veilig thuis besloten geen officiële melding te maken, mede doordat ik dan niet de veiligheid van mijn eigen kinderen kan waarborgen. Uiteindelijk ben ik naar school gestapt en hebben hun een melding gemaakt.
Vaak liggen de dingen veel ingewikkelder dan ‘gewoon’ melden.