Midi gaat in totaal 2 klassen overslaan. Hij heeft groep 6 overgeslagen en gaat nu ipv groep 8 naar een tussenjaar omdat hij eigenlijk al klaar is met de basisschool stof. Halverwege het jaar scoorde hij bij een paar zaken wat lager dan eerder, maar dat kwam ook omdat hij bepaalde stof nog niet had gehad. Inmiddels is dat ook weer helemaal bijgewerkt.
Omdat zijn juf met zwangerschapsverlof gaat hebben ze vandaag al de rapporten gekregen met het voorlopig advies. Nou is dit de eerste keer dat we een voorlopig advies krijgen, maxi heeft groep 7/8 in 1 jaar gedaan, maar midi heeft nu een havo/VWO advies gekregen. En dat verbaast me toch wel. Ik snap dat werkhouding ook een issue is in het advies, maar juist daar hebben we het afgelopen jaar op in gezet, dat hij soms gewoon eens wel moeite moet doen. Maar omdat de stof te makkelijk blijft, is dat ook wel lastig. Dus ik vraag me nu toch af waarom hij havo/vwo advies krijgt. Op zich vind ik het allemaal niet zo spannend en ik ga ervan uit dat hij volgend jaar ook nog een advies krijgt, maar echt logisch vind ik het eigenlijk niet. Zal vrijdag eens vragen wat haar motivatie is.