Ik verbaas me over het artikel van het vergeten meisje in de bus na schoolreisje. En uiteraard staat bovenaan dat de begeleiders niet goed gekeken hebben en dat niet goed is maar man man die reacties onder de social media berichten. De ene helft roept dat het belachelijk is dat je niet als moeder bij school staat na schoolreisje (maar de bso moet haar meenemen ) (hallo? Vader? Hallo? Werken of wat dan ook?) en de andere helft reageert zo enorm agressief op school en begeleiders met allerlei krachttermen tot aan ik zou die mensen wurgen en vermoorden.
En ik vraag me alleen maar af: waarom komt zo’n bericht überhaupt in de krant. Waarom zou je bij zoiets de krant gaan bellen en het kind met foto en al, school met naam en al, in de krant zetten?
Ik zou dat echt niet willen hoor. Sterker nog mijn kind is toen vergeten door bso maar ik heb nooit bedacht om de krant te bellen / de leiders te willen vermoorden.
Uiteraard hebben we wel een goed gesprek gehad en hebben ze aangegeven hoe ze het in de toekomst aanpakken. Maar we blijven ook mensen dus ik ga dan wel open in gesprek samen. Ik merkte het gisteren ook met de laatste avond avondvierdaagse ik heb als een havik steeds 4 kinderen zitten tellen bij me getrokken alles wat heel lastig was aangezien alle ouders ze uit de stoet trokken etc - ik kan me zo voorstellen dat je er een vergeet 🤣