Vulpen ik ben ook opgegroeid rond T en woon nu wat oostelijker, maar hier was en is het ook altijd een hele week happening. Sowieso komen de jeugdprins/prinses en raad uit groep 8, en die zijn dus al vanaf november druk bezig met allerlei activiteiten. En de week voor carnaval is gewoon druk, op en buiten school om. Carnavalsfeest op school, optocht op school, en dan nog alle 'gekke' dagen vooraf. De jeugdraad gaat dan ook nog op bezoek bij het verzorgingshuis etc. Alle klassen door.
Ik denk in theorie dat je heus wel maandag en dinsdagochtend in de week ervoor die toets kan maken, maar het verpest het aftellen naar carnaval wel. Kinderen zijn dan toch nerveus en gestresst en het is nogal veel samen , zulke toetsen en carnaval.
En wat ik vooral mega stom vind, is dat de minister dan zegt, verplaats je activiteiten maar. Geen 0 medeleven of denken, oeps , stom. Terwijl als ze bv perongelijk rond Leids ontzet zouden plannen bij echt wel met, sorry niet aan gedacht we verruimen het wel had gezet. Het is gewoon de typische randstad/Ministerie arrogantie van wij doen er niks aan, dus hoeft de rest van nl dat ook niet. Of zo komt het in ieder geval over.
Wie bedenkt nu om te zeggen verzet je carnavals activiteiten of vakantie maar, naar wanneer?!