[verwijderd] ik ben niet btw plichtig. Ik heb een big geregistreerd beroep (big = beroepen in de individuele gezondheidszorg) en mijn tarieven zijn daarom vrijgesteld van btw. De boekhouder checkt dus enkel na afloop van het jaar. Ik krijg best wel grote bedragen binnen en ik krijg het soms Spaans benauwd van die enorme bedragen. In mijn wereld zijn ze in ieder geval erg groot ๐. Ik moet het gewoon leren loslaten en vertrouwen hebben dat ik echt geen rare dingen doe (en dat ik de criminelen genen niet heb geรซrfd ๐).
Tantetil jij ook al zo rare tic. Ik spaar daarom zakelijk heel veel. Aan de andere kant, hoop ik als alles wel goed gaat (en ik geen nullen ben vergeten), dat ik ook een mooi spaarbedrag heb volgend jaar. Ik zet nu zelfs de kot en de hypotheekrente teruggave elke maand apart voor het geval blijkt dat ik het onterecht heb gekregen.
Mijn vader heeft vast gezeten, maar ik weet niet hoe vaak en lang. Groot deel van mijn jeugd (daarom?) geen contact gehad. Mijn ouders zijn gescheiden, maar mijn moeder had ook weinig problemen met een beetje oplichting hier en daar. Mijn vader is vorig jaar nog veroordeeld voor een taakstraf van 100 uur. Het is eigenlijk best wel gรชnant ๐.
Vooral dat stiekeme gedoe vroeger zodra het over geld ging, het moeten liegen als iemand belde met een vraag en de angst dat ze gesnapt konden worden, is denk ik wat blijven hangen bij mij.