Nog 1! Ik was vandaag met de kinderen op stap en ging met de midgetgolfen in de speeltuin. Er hangt daar een bordje van dat je de stick en balletje terug moet leggen zodat iedereen er plezier van heeft. Wij spelen.
Staat er een jongetje van 6 ofzo met een stick en balletje te “klooien” niet spelen dus op de banen maar zwaaien etc. Ineens staat hij stil en gooit eerst het balletje de bosjes in en daarna de stick. Geen ouders. Dus ik zeg: nou dat is niet zo leuk ga je het balletje en de stick even pakken? Nee zegt ie en rent weg. Zie ik hem naar zijn ouders gaan aan het begin van de speeltuin dus ik loop er heen en zeg: joh hij gooide zijn balletje en stick in de bosjes misschien goed om die even te halen zodat iedereen kan spelen. “Oh, zegt die moeder, haalt haar schouders op en loopt weg”
Uiteindelijk ik die stick gezocht, mijn middelste het balletje en mijn kinderen verteld dat ik dit nooit van hen wil zien. Dat het niet van jou is, dat je er netjes mee omgaat, dat andere mensen er oook plezier van willen hebben en zowel: dan mag je het ook zelf vergoeden.
Ik was gewoon verbaasd dat die moeder totaal geen actie ondernam.