Trees Kan vanalles wezen. Syndroom van Munchhausen, flinke borderline, schizofreen in psychose, aan de middelen etc. Of misschien wel een combinatie. Duidelijk in elk geval dat die mevrouw psychisch niet helemaal in orde is.
Ik vind het heel goed dat je haar flink tegengas gegeven hebt. En lijkt me goed om te bespreken met de voorzitter inderdaad. Want zulke figuren kun je er niet bij gebruiken.
Wel zonde dat zulke mensen steeds vaker verdwaald raken in het alternatieve/ wappie circuit en daardoor niet de hulp/medicatie krijgen die ze nodig hebben. Voor mijn gevoel is dat de laatste jaren wel verergerd. Ik las laatst nog ene verhaal van ouders met een schizofrene zoon. Die kan eigenlijk niet zelfstandig wonen. Stopte steeds met de medicatie, ontspoorde, werd dan weer opgenomen, eenmaal opgenomen ging het heel goed, maar dan moest hij weer naar huis. Enzovoort, de bekende cirkel. Op den duur raakte verhuurder de overlast beu en zette hem er uit. Dus nu is hij dakloos, en de ouders zijn machteloos want iedereen vind het ‘erg voor jullie’, maar niemand wil hem meer helpen.