Honkeytonk Aurora dat klopt wel hoor wat de verkoopster zegt. Het beste kan je de werkzame stof even checken op lareb.nl !
Aurora Honkeytonk Heb ik inmiddels gedaan. Er zitten 2 stoffen in die je dus moet mijden bij zwangerschap. Dus ik had deze echt niet mogen nemen. 😬
Rosemary Ik ga er inderdaad maar een mailtje achteraan sturen. Ik heb een salarisstrook gehad, maar kan er niet veel kaas van maken. Het is m’n eerste stagemaand, er volgen er nog zeker 9 of 10, dus beter maar op goede voet beginnen 😂
Meca Rosemary Ik weet nou niet meer of ik de juiste persoon in gedachte heb hoor maar werk jij niet onregelmatig? Dus ook avonden en weekenden? Want dan kan de ORT ervoor zorgen dat je salaris hoger uitvalt. Dan is het de basis +zoveel% afhankelijk van dag en tijdstip.
Mamabeertje Ik zie het wel vaker langskomen. Mensen kopen een nieuwe vouwwagen á €10.000 en komen er dan op vakantie achter dat het toch niet wat voor hun is, dus verkopen hem weer. Zoiets probeer je toch eerst een keer uit?
Huggybird Ik slik nog pillen tegen zenuwpijn, 2 keer per dag 75mg pregabaline. Ik wil daar mee gaan stoppen maar lees in de bijsluiter en overal op internet dat ik moet afbouwen ivm ontwenningsverschijnselen. Herkenbaar want ik ben van 3 naar 2 gegaan en had daar toen ook al last van. Nu heb ik de huisarts een berichtje gestuurd met de vraag of er een lagere dosering is zodat ik kan afbouwen. Die zegt dus ‘als het zo goed gaat, gewoon mee stoppen’ 🤔 dat is toch vreemd? Ik denkbaar ik de apotheek maar bel om advies….
Softbasegaming Huggybird zeker apotheek even bellen. Zou overigens best kunnen dat je met deze dosering zomaar kan stoppen hoor maar dat er ik niet. Heeft de huisarts dit destijds voor geschreven?
Huggybird Softbasegaming mijn huisarts heeft ze niet voorgeschreven maar een huisarts van de huisartsenpost. Ik las dat er ook lagere dosering van is dus waarom niet daarmee afbouwen…. Die ontwenningsverschijnselen zijn nou niet echt prettig…. 😬
Liekje81 Huggybird in het FK staat wel degelijk dat bij staken behandeling afgebouwd dient te worden over minstens een week. Je hebt ook capsules van 25 mg. Dus afbouwen moet zeker lukken.
Nescio Huggybird ik zou de apotheek bellen, die hebben als het goed is alle expertise. Gewoon zomaar stoppen vind ik best onverantwoord advies 😬
Huggybird Liekje81 maar ik krijg die 25 mg dus niet van de huisarts. Ze zegt letterlijk ‘nu het zo goed gaat zou je helemaal kunnen stoppen’
Liekje81 Nescio maar de apotheek mag zomaar niet beslissen om te verlagen, daar moet huisarts een nieuw recept voor maken.
Liekje81 Huggybird je zou nog kunnen vragen aan apotheek of je 75 mg deelbaar is. En dan dus de helft nemen.
Softbasegaming Huggybird en het maar gek vinden dat de spoed arts regelmatig voor zulke dingen gebeld worden🙈
Huggybird Liekje81 het zijn capsules die kan je niet breken… anders had ik dat wel op eigen houtje gedaan… 😉
Trees Huggybird je kan niet de capsules openmaken en het poeder uit de capsule afwegen in twee helften en in een nieuwe capsule stoppen? Dat is denk ik wel erg breaking bad he 😬 Huggybird begint haar eigen drugslab 🤣