Nescio daar ga ik inderdaad eens naar kijken, dat kan wel een oplossing zijn.
Niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
Pimpelmeesje hmm.. Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Ik vind het idee dat het opgelegd wordt door een vereniging gewoon niks. Je komt daar om te sporten, niet om te leren hoe andere lichamen er uit zien. Ik heb ook helemaal geen behoefte om anderen naakt te zien.
Er zijn meer manieren om in aanmerking te komen met andere lichamen als iemand daar behoefte aan heeft, maar het hoeft toch niet de standaard te zijn?
Ik zie mezelf niet als preuts. Ik heb vroeger met regelmaat naakt gezwommen met vrienden, kleedde me om bij vriendinnen, heb genoeg geëxperimenteerd met seks, heb geen bezwaar tegen een sauna (nouja, dat wel, maar eerder vanwege de hitte, niet de naaktheid) en het slot van de badkamerdeur is zo irritant dat niemand de moeite neemt om die te gebruiken. Dus genoeg naakte lichamen daar.
Maar wat is er mis met privacy?
Ik zie mijn lichaam als iets wat van mij is, en ik zelf de controle over heb om te delen met wie ik dat wil, wanneer ik dat wil. Dat is wat we onze kinderen ook leren toch?
Ik heb de keuze om het alleen te willen delen met mijn partner, maar ik heb ook de keuze om naar een naturistencamping te gaan.
Maar wanneer een sportvereniging gaat verplichten om te douchen, wordt die keuze afgenomen en daar heb ik moeite mee.
De keuze in wat iemand wil delen of privé wil houden is persoonlijk en voor iedereen anders, en kan in mijn ogen dus ook alleen door die persoon zelf gemaakt worden. Niet door een vereniging opgelegd voor een heel team.
Als iemand wil douchen na het sporten, hey, veel plezier, jouw keuze. Maar het verplichten of de standaard maken tast in mijn ogen die keuzevrijheid aan.