Heb me verbaasd over een kind uit de buurt. Meiske had de step van mijn dochter ongevraagd meegenomen uit de tuin. Ze speelden ook niet samen, dus het was ook niet uit spel.
Wij naar dat meisje toe, netjes gevraagd waar de step was. Step was niet op de plek waar het meiske zei. Dus ik zei dat ik wel even met haar mee loop naar haar ouders, moeten we het maar even bespreken want dure step. Meiske schrok. Komen we bij haar thuis, wordt haar vader boos op mij. Verbaal agressief etc. Hij zou de politie wel bellen en wie de step heeft, die pakt hij aan want hun kind is niet zo etc. Ondertussen stuurde hij zijn dochter naar binnen Die is stiekem door de andere deur weer weg geglipt. Vader ging buiten zoeken of stoom afblazen. Ik ook weer naar huis, nadat ik had aangegeven dat ze vast wel verzekerd zijn.
Naja, even later kreeg ik een berichtje van mijn buurvrouw, dat meiske legde samen met haar vader de step terug die ze eerst uit de bosjes trok. Kijk, dat kinderen iets lenen is 1 ding maar dat er dan over gelogen wordt vind ik ook wel een ding hoor. Bovendien stond het hele voorval op de deurbel camera dus waarom ze er nu om liegen.. geen idee. Spreek gewoon je kind aan en klaar.