In een soortgelijke categorie, maar dan langduriger. Het terrein achter de school wat al meer dan 10jaar braak ligt en als speelterrein wordt gebruikt, gaat nu echt bebouwd worden. Er zijn al heel lang plannen voor en er is al van alles langsgekomen, van eengezinswoningen tot containerwoningen voor mensen met een afstand tot de woningmarkt. Inmiddels is het besluit genomen dat het huurwoningen (sociaal en luxe) en zorgappartementen voor mensen met dementie.
En dat klinkt best prima, maar het betekent sowieso verlies van speelterrein wat nu vooral gebruikt wordt door wat oudere kinderen. De enige andere overgebleven plek is dan straks bij het cruijf-court waar regelmatig drugs worden gehandeld en waar veel ouders hun kinderen dus liever niet naartoe laten gaan. Daarnaast ben ik bang voor klachten van bewoners betreffende de school, BSO en kinderopvang. Daar heb ik ook genoeg verhalen over gehoord waar ik me zorgen over maak. En als laatste, de muziekvereniging heeft nog steeds geen nieuwe plek en daar blijft maar niks voor geregeld worden, dus ik ben bang dat de gemeente weer voorbij zal gaan aan de maatschappelijke functie ervan.