Over hoe passief-agressief sommige mensen zijn.
Op het schoolfeest treden de kinderen op op een podium. Je moet eigenlijk altijd staan om te kunnen filmen. Alle ouders doen dat dus ook. Er zijn wel stoelen maar dan zie je praktisch niks.
Ze hebben geen aparte plaats voor staanders en zitters, dus als jouw kind aan de beurt is, mag je vooraan staan met als gevolg dat de mensen die zitten, het dan even niet goed zien. Dit is al jaren zo.
Dus, ik stond afgelopen zaterdag om mijn jongste te filmen, voor mijn eigen stoel. Komt er een vent aan die in het Frans begint te schelden. Dat ik een egoรฏst ben en dat hij niks ziet. Dus ik zeg eerst: Nederlands alsjeblieft!, gaat ie weg. Na afloop van de dans komt hij weer op me af en duwt z'n visitekaartje in mijn gezicht. 'Misschien kan je je film opsturen, want ik heb niets kunnen zien!' Dus ik zeg: 'U mocht gewoon hiernaast komen staan, zoals u ziet doet iedereen dat.'
Begon hij weer te schelden, handgebaren te maken. Op een schoolfeest. Wat een aso. Andere mensen zeiden ook: 'het is hier geen cinema waar je kan blijven zitten en alles ziet.'
Echt, rot op vent. Jankerd.
Ik ga wel voorstellen om volgend jaar die zit- en staanplaatsen anders te organiseren.