Ik las net een artikel en toen dacht ik ja, dat heb ik dus. En ik zit me al een poosje af te vragen of ik daarvoor weer naar mijn therapeut moet:
Het artikel gaat over ptss na een huilbaby. Nou denk ik niet dat ik dat heb maar ik las deze zin:
"Inmiddels is mijn kind vijf, maar als hij begint te huilen heb ik nog steeds een gevoel van agressie en irritatie. Het gehuil sluipt je ziel in."
En dit heb ik zo erg bij de oudste. Als hij gaat huilen voel ik snel boosheid en irritatie maar eigenlijk vooral machteloosheid en ik wil altijd heel snel dat hij stopt met huilen. Mijn hele lichaam protesteert. Ik heb dit dus helemaal niet bij de middelste terwijl die veel en veel vaker en ook heftiger huilt. Ik denk niet perse dat mijn band met de oudste verstoord is maar ik vraag me soms af of dit gevoel bij mij er soms niet voor zorgt dat ik anders op hem reageer of dat hij dat merkt. Ik vind het lastig uit te leggen want het is een gevoel wat er ook niet altijd is maar alleen op hele specifieke momenten.
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5289762/ptss-klachten-huilbaby-trauma-ouders-posttraumatische-stressstoornis?fbclid=IwAR2UVMki3Fo8lrHC0lVyH7vvN_NcOzZ_eYoJobdrW-cMiw8F77_A0WuAQ0c