Ik heb net zo'n raar gesprek gehad ๐ค
Ik liep naar het winkelcentrum en wordt aangesproken door een vrouw van mijn leeftijd. Of ik wist waar je goedkope kinderkleding kon kopen. Dus, ik heb haar verwezen naar de overduidelijke winkels waar we recht voor stonden: takko, bristol, zeeman etc.
Ja zegt ze.. ik zie jou hier altijd lopen met je kinderen dus ik dacht al dat jij dat wel zou weten.
Ik: dat kan kloppen, ik woon hier vlakbij.
Zij: ja dat wist ik, ik woon al jaren in de ...straat. jouw kinderen worden groot zeg, hoe oud zijn ze nou?
Dus ik antwoord en dacht dat het gesprek nu wel zo'n beetje afgerond was en wil verder lopen, maar ineens ging ze verder:
Jij kent mijn ex toch? K?
Ik wilde reageren dat die naam me niks zei, maar ineens begon er een lampje te branden.
Die was bevriend met mijn broertje op de middelbare school, en later heb ik een paar maanden met hem samen gewerkt. We hebben nog even wat oppervlakkig contact gehad via Facebook, maar dat verwaterde al vrij snel. Dit is allemaal in 2011 geweest, sindsdien ben ik zijn bestaan vergeten. Dus ik zeg dat tegen haar, en ineens krijg ik een verhaal over me heen..
Ze heeft hem in 2012 ontmoet en kinderen met hem gekregen, en die familie is zรณ gemeen, en ze mag haar kinderen niet meer zien, kijk, foto van de kinderen, levensverhaal dit, K zus en zo. Ze zit diep in de schulden en heeft zo'n beheer-ding, ik toch ook?
Ik ontken, zeg iets dat ik begrijp dat kinderkleding prijzig kan zijn en dus wel weet waar je hier in de buurt goedkoop kan slagen, maar nooit in aanmerking ben geweest met zo'n schuldsaneringspersoon (ik kan toch niet op de naam komen..๐คฆโโ๏ธ), en gezien ik er wel een beetje klaar mee ben om het levensverhaal van een wildvreemde te horen en van een gast die ik sinds 2011 niet meer gesproken heb, geef ik aan verder te moeten, dus ik heb haar gedag gezegd en ben verder gelopen.
Mijn eerste reactie was vreemd, wie verteld nu zo veel persoonlijke details aan een wildvreemde op straat? maar nu ik het laat bezinken vind ik het dus best creepy. In haar ogen ben ik geen wildvreemde.
Ze weet waar ik woon, wie mijn kinderen zijn, was blijkbaar in de veronderstelling iets te weten over mijn financiรซle situatie.. omdat ik in 2011 kort contact heb gehad met iemand die zij pas een jaar later heeft ontmoet!
Ze woont hier zelf ook al jaren, dus ze zou zelf kunnen weten welke winkels waar zitten, zo groot is het hier niet. Ze was op zoek naar kinderkleding, maar ze heeft geen contact met haar kinderen? Is dat gewoon een excuus geweest om mij aan te spreken? Houdt zij mij al 10 jaar in de gaten?! ๐ณ