aardbeitjes religie hoeft niet in reken- en taalboeken voor te komen, maar er rekening mee houden als in geen vloeken zie ik geen kwaad in.
Qua onderwerpen vind ik het lastig. Dat je de kinderen vanuit geloofsovertuiging iets wilt leren betekent mijn inziens niet dat het gemeden moet worden. Ik vind de kermis eruit laten ivm "ijdel vermaak" raar. Immers zijn veel uitstapjes "ijdel vermaak"? De speeltuin, de dierentuin, musea... je gaat er heen omdat je het leuk vindt (of verplicht moet door school bijv π€ͺ).
DinosauriΓ«rs hebben geleefd anders zouden er geen botten van gevonden kunnen worden. Lijkt mij juist een interessante les.
Evolutietheorie en andere wat ik zag/andere geloven: laat ook dat bespreekbaar zijn. Wijdt een paar lessen er aan, wat houdt het in. Groep 7/8 moet dat echt wel aankunnen zonder gelijk niet meer naar de kerk te willen π
Hoe ik de lhbti wereldg in een lesmethode zou verwerken weet ik niet (even afgaande op de Christelijke manier). Het is wel zo dat als je iets vaak ziet het went. Dus enerzijds zeg ik: doe het uit geloofspunt beter niet erin. Anderzijds: het is volgens de Nederlandse wet toegestaan. En dat je ergens niet achter staat wil niet zeggen dat je het moet doodzwijgen. Maak het bespreekbaar waarbij je ook je "waarom/daarom" kan vertellen ipv "zo is het en zo blijft het".
Zo, ik heb weer gezondigd bij de zware refo's door dingen bespreekbaar te willen hebben ipv verbannen π€ͺ