We waren net bij mijn ouders en mijn broer was er ook met zijn vrouw en kinderen.
Zegt mijn oudste neefje 13 tegen mij Tante Huggybird, waarom heb jij alleen T maar, wil jij niet voor ons (hem en zijn broertje) nog een neefje maken? We hebben alleen maar nichtjes (6 stuks) en geen neefjes.
Dus ik zeg ‘nou jongen, als het aan ons gelegen had hadden we zeker nog meer kinderen gehad, maar dat kan helaas niet’ hij :’ huh 🤔 hoezo niet?!?!’
Dus ik zeg ‘ weet jij hoe kinderen gemaakt worden? ‘ hij keek me aan en zei ‘eeeehhh’ met een vertwijfeld gezicht😂 kijkt mijn schoonzus mij verschrikt aan en zegt snel zachtjes tegen mij ‘nog niet helemaal😬’ eeeeh oké….. vertel dat ik een chronische ziekte heb waardoor in mijn buik van alles aan elkaar gekleefd zit en dat dus ook mijn eileiders en eierstokken, waaruit de eicellen in de baarmoeder moeten komen verdraaid en verkleefd zijn en dat de eicellen niet op de plek komen waar ze een baby kunnen maken.
En dat het een enorm wonder is dat we T wel hebben mogen krijgen.
Ik verbaas me er dus over dat een jongen van 13 niet weet hoe kinderen gemaakt worden….. misschien toch handig dat ze hem dat eens gaan vertellen voordat hij een vriendinnetje krijgt? 🤔 of denk ik dan iets heel geks? 🤔