Hopsatee ja die zijn er, ook uit vrije wil 🤣 "mijn generatie" is nog vooral "omdat de man het doet" 😉
Hopsatee Zo ja, neem je ze dan daadwerkelijk niet aan omdat ze zwanger kunnen raken en in geslacht een vrouw zijn of is het zoals bij bijv de commando’s
Zwanger is opzich het punt niet (anders zouden we ook geen stel willen). Maar onze ervaring is wel dat 8u buiten werken bijna nooit lukt fysiek gezien.
Als extra matroos geen probleem, maar wel als ze 1e vrouw aan dek is.
Zou de 2e schipper vragen of zijn vriendin aan boord/in dienst kan komen is dat geen probleem.
En ik wil het niet. Iets met kat en spek 🙈 Wij zijn natuurlijk vaak niet bij elkaar, ik weet hoe man is. Die vrouw zal veel bij hem zitten omdat hij geen vrouwen kan "commanderen" de hele dag. Met mannen heeft hij daar al moeite mee, laat staan mooie slanke blonde jongedames 😉 Niet dat ik zeg dat man binnen 2 maanden vreemd zou gaan maar het voelt niet fijn.
En aan boord leef je samen, het is niet dat je na 8u ofzo allebei naar huis gaat.
We hebben ze wel gehad hoor 🙂 onze eerste matroos was juist een vrouw, zodat ze ook in huishouden en met de kinderen kon helpen en ik varen/buiten. Maar nu hebben we ze echt voor het buitenwerk nodig