Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! Ik zal even globaal op wat vragen en opmerkingen ingaan, want ik kan ff niet bij de computer en via de telefoon is het lastig om alles te kunnen lezen terwijl ik reageer 😛
Honkeytonk De therapeuten weten er inderdaad vanaf!
[verwijderd] Die camera ga ik eens naar kijken en met de woningbouw overleggen in hoeverre ik ze mag ophangen bij de voordeur en waar. Onze deuren kom je gelukkig niet zomaar in!
Nescio Nee ik voel me ook niet te betrokken. Ik vind de psyche ook nog eens erg interessant (toegepaste psychologie gestudeerd), wat maakt dat ik het ook interessant vind om te volgen 😛 Een behandelplan komt er sowieso ja..
Bloem Hij had nog wel therapie, maar dat was inmiddels nog maar 1x per maand (dat was na zijn psychose en opname van vorig jaar eerst veel intensiever). Medicatie onder toezicht innemen is helaas geen optie, want hij moest eigenlijk dagelijks medicatie slikken. Daar kan niet elke keer iemand bij zijn natuurlijk..
aardbeitjes Crisismaatregel weet ik niet. Weet alleen dat zij persoonlijk hebben besloten tot een dwangopname, wat dan 18u mag duren dacht ik. Maar of ze het ook bij de burgemeester hebben aangevraagd dat weet ik niet 🙂
Marshmallow Hij heeft inderdaad een bipolaire stoornis ja 🥴
Ysabella Dat is inderdaad iets waar ik in de toekomst over na ga denken, voor nu krijgt ie N. voorlopig helemaal niet te zien. Hij heeft ook geen gezag, dus tegen die tijd dat ie echt moeilijk gaat doen, zijn we wel een poosje verder. Zijn familie wil hem eigenlijk (voor een tijdje) terughalen naar Tunesië. Hij had het gisteren zelf ook over teruggaan. Maar of dat allemaal zo zal zijn dat weet niemand natuurlijk! Zal voor ons iig het beste zijn 😛
De balans ligt voor mij wel hier hoor 🙂 Ik ben er inderdaad veel mee bezig in de zin van dat ik er veel over hoor, maar dat kan ik goed handelen. Vorig jaar was de balans zoek omdat ik de contactpersoon was. Alles liep via mij. Van het laten opnemen van hem, tot contact met de psychiater en behandelaren, zijn familie continu updaten, zijn huis uitmesten en schoonmaken, al zijn kleren wassen, etc.
Het is ook niet zo dat ik alleen maar hiermee bezig ben hoor. Zaterdag, toen de psychose zich écht openbaarde, heb ik lekker van 15u - 18u op het terras gegeten en gedronken, dus voor m'n gezin gekozen. Ik kan ook prima mijn telefoon wegleggen om er even afstand van te doen en 's avonds zit ik gewoon met m'n vriend lekker op de bank een programma te kijken 😛 Dus wat dat betreft: no worries 🙂