• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mijn man begon gisteren over de vakantie dit jaar. We hadden gehoopt toch wel naar Spanje te kunnen gaan om de familie eindelijk weer te zien maar op dit moment hebben we daar een hard hoofd in.

En ik merkte dat ik dus echt totaal geen zin heb om plannen te maken om ergens in Nederland te gaan.

Hij stelde zelfs voor om een kamper te huren, iets wat ik dus al jaren graag zou willen doen (maar dan wel ergens door Scandinavië of zo en vooral voor het gevoel van vrijheid, ruimte, natuur etc) en alles staat me tegen.

Herkenbaar?

Ik heb er ook geen zin in, gewoon alle regels er omheen. Als ik op vakantie ben wil ik geen dingen hoeven plannen, ik wil bijv naar het zwembad wanneer ik zin heb, niet wanneer het mag. De kinderen gaan wel met opa en oma mee naar de camping. We hebben een grote tuin waar straks weer een zwembad in staat. Vorig jaar zijn we ook niet als gezin op vakantie geweest en de kinderen hebben zich prima vermaakt. Ze zijn toen ook bij opa en oma op de camping geweest, doen mijn schoonouders elk jaar speciaal voor de kleinkinderen, en verder vakantie in de achtertuin.

Heel herkenbaar. We zijn vorig jaar met vrienden naar een camping in Noord Holland geweest en ik had op zich al bedacht dat het dit jaar weer zoiets zou worden en dat vind ik prima. We hebben een hele fijne vakantie gehad en de kinderen vonden het helemaal fantastisch.
    Maar als ik dan lees dat we mogelijk voor elk uitstapje 5 mensen (en als we weer met het andere gezin gaan 9) moeten laten testen, dan word ik echt moedeloos. Dat krijg ik echt niet geregeld, ik krijg er nu al paniek gevoel bij en ik heb daar ook geen zin in. Het is voor ons gezin al lastig genoeg om 1 uitstapje goed te plannen, laat staan om dan telkens de dag van tevoren ook te moeten regelen.
    Ik vind dit zo frustrerend, het was toch de bedoeling dat we meer ruimte zouden krijgen door vaccinaties en momenteel lijkt het er juist op dat we helemaal geen ruimte krijgen. Ik vind dat echt verstikkend.

Ik herken het wel, wij hebben geboekt voor de camping in Frankrijk waar we al een paar jaar heen gaan en daar heb ik wel zin in. Als het niet mag ben ik er ook niet heel rouwig om, ik ga ook echt niks in Nederland of ergens anders boeken omdat ik persee weg moet.
    Als alles nog maatregels is dan blijf ik dan nog liever thuis.
    Maar ik hoop dat wij wel naar “onze” camping kunnen, midden in de natuur en rust, gewoon de hele dag een beetje scharrelen en niks doen met af en toe een prachtige wandeling door de natuur. Wij wonen midden in de randstad en ik mis de natuur enorm. Zeker nu in tijd van Corona, ik ga echt niet op zondag een uur in de file staan om de parkeerplaats van het duin op te komen. Naast alle andere dingen valt dat ook al weg 🥺.

Ik.herken het niet. Maar wij gaan altijd in NL op vakantie. Ik vind het een heerlijk land voor vakantie. Ik hoop vooral dat de zwembaden tegen die tijd weer open zijn en anders nemen we een zwembadje mee en vermaken we ons wel. meestal gaan we met vrienden/ familie dus dan is het grootst feest voor de kinderen.

• [verwijderd]

Honkeytonk snap ik! Maar ja, onze familie zit in Spanje dus 🤷🏻‍♀️

Ik herken het gelukkig niet. Natuurlijk ga ik liever naar het buitenland maar Nederland is ook prima. Wij vermaken ons ook wel in de natuur en we gaan naar Drenthe genoeg te doen daar. Oké een test laten doen voordat je ergens heen gaat is wel echt verrot.
        Vanaf welke leeftijd is dat eigenlijk?

[verwijderd] ja snap dat dat even extra zuur is dat je je familie niet kan zien 😔 hebben jullie vrienden in NL waarmee je weg zou kunnen?

Ik steek mijn kop in het zand en ben hoopvol dat er in de zomer echt wel meer kan zonder die achterlijke testen.

Wij wilden vorig jaar naar Denemarken, maar wij boeken altijd pas in april/mei en toen was er natuurlijk nog heel veel onzeker. Uiteindelijk zijn we in Nederland gebleven, super vakantie gehad. Dit jaar willen we het toch gaan proberen. Ik ga komende week maar eens bellen met reisorganisatie wat de mogelijkheden zijn... thuis blijven is geen optie, we gaan maar 7 of 8 dagen maar we moeten echt wel een weekje van huis anders heeft mijn man geen vakantie (melkveebedrijf).

[verwijderd] Hij stelde zelfs voor om een kamper te huren, iets wat ik dus al jaren graag zou willen doen (maar dan wel ergens door Scandinavië of zo en vooral voor het gevoel van vrijheid, ruimte, natuur etc) en alles staat me tegen.

Ik zou gewoon eens informeren hoe het er in die landen voor staat. Denemarken is best oké nu las ik bijvoorbeeld. En ik zou 2x testen (vooraf en achteraf) ook nog acceptabel vinden... al ga ik er vanuit dat we dan onze eerste vaccinatie hebben gehad (we gaan pas eind augustus).

Wij waren vorig jaar ik Oostenrijk. ik wil dit jaar weer maar alles is zo onzeker. Ik baal ervan dat alles nog zo streng is. Dat er door al dat trombose gezeik totaal geen zicht is op vaccinatie. Ik vermoed dat buurlanden een vaccinatie gaan eisen dus ik houd er maar rekening mee dat we niet kunnen dit jaar. 😥

Ik vind niet naar het buitenland kunnen eigenlijk nog het minst erg. In het geval van @[verwijderd] snap ik het wel, ik ben ook een beetje bang dat het nog lang duurt voor ik mijn broer die in Frankrijk woont weer kan zien, maar dat je in Nederland eigenlijk nauwelijks iets gaat kunnen, daar ben ik wel echt bang voor. We zijn vorig jaar naar het Zuiderzeemuseum, kasteel Radboud, een visrestaurant en een pannenkoekenhuis geweest tijdens de vakantie. Meer dan dat vraag ik niet eens, maar telkens van tevoren moeten testen gaat hem echt niet worden.

Marshmallow Vanaf welke leeftijd is dat eigenlijk?

Op de website van testen voor toegang staat het volgende:
              Testbewijs voor iedereen ouder dan 12 jaar
              Iedereen vanaf 12 jaar moet een testbewijs kunnen laten zien. Kinderen onder de 12 jaar mogen zonder testbewijs naar binnen. Wel moeten zij aangemeld zijn bij de deelnemende organisatie.

• [verwijderd]

Femkes
              Het gaat mij inderdaad ook zeker niet om “vakantie in het buitenland” 😖 maar als we weer de familie niet kunnen zien, dan blijf ik net zo lief thuis.

Femkes maar telkens van tevoren moeten testen gaat hem echt niet worden.

Inderdaad, als we constant moeten testen om ergens heen te kunnen dan blijven we thuis. We willen heel graag naar Limburg met de vouwwagen, maar ik wil niet constant testen en ook niet alleen maar op de camping zitten.
              Zoals vorig jaar een tijdslot reserveren vind ik prima.
              @[verwijderd] Wel echt balen dat je dan nog steeds je familie niet zou kunnen zien.

• [verwijderd]

aardbeitjes Buitenland vind ik een no-go, iedereen moet nog een jaartje in zn eigen land blijven totdat het enigszins weer op orde is.

Daarom zijn wij inderdaad vorig jaar niet gegaan, dit jaar ... geen idee 🤷🏻‍♀️

• [verwijderd]

Jessie80 Ehm tja als we niet naar de familie kunnen heb ik eigenlijk helemaal geen zin in vakantie 😖

aardbeitjes Idem hier alleen gaan wij naar Limburg (maar dat is wat saai voor jou 😉).

Maar wat ik wel herken is zelfs geen zin hebben in dingen die wel kunnen, omdat alles zo onder voorbehoud is en overal gezeik van komt. Dan bén je eens ergens geweest, word je daarna verkouden, zulk soort dingen.

[verwijderd] ja, dat snap ik. Geen flauw idee hoe het in Spanje met vaccineren gaat? Je ziet dat Engeland nu echt wel kan gaan versoepelen en ik heb nog steeds wel hoop dat dat in meer Europese landen kan richting de zomer.

[verwijderd] maar is het dan niet fijner om te kijken hoe t gaat tegen de zomer? Of is t plan om die camper te huren en dan te gaan waar het kan, dus naar familie als dat mogelijk is en anders NL? Of naar t land met de minst strenge maatregelen?(hoewel dat natuurlijk niet verantwoord is snap ik ook ergens wel dat mensen die keuze gaan maken)