Vulpen ik vind dit zo’n lastige. Ik ben een enorme dierenvriend (behalve spinnen die mogen allemaal voor eeuwig dood).
Ik ben zo’n softie dat ik voor 4 gekregen vissen een aquarium van 250 euro heb gekocht. Ik wou en wil helemaal geen vissen maar voel me verantwoordelijk voor die beestjes.
Ik ben het deels met je eens. Ik denk dat meer dan de helft van de mensen geen geschrikt huis, kennis en levensstijl hebben voor een huisdier. Bijvoorbeeld een hond als iemand 40 uur van huis is of een kat in een (klein) huis zonder buiten.
Knaagdieren zie ik het liefst verboden want die beestjes worden vaak zo slecht behandeld. Hun hele leven in een kleine kooi, eens per week mogen ze een uurtje rondhobbelen in de woonkamer of aan een tuigje in de tuin of zo.
Maar ook honden worden veel te vaak genomen door mensen die geen verstand hebben. Ze straffen verkeerd of laten de hond veel te weinig uit. Vervolgens worden ze gek van de hyperactiviteir van de hond of zijn sloopgedrag 🙄
De oplossing weet ik niet goed. Ik wil dieren niet perse verbieden want ze kunnen heel veel vreugde en liefde brengen. Honden zijn soms ook letterlijk onmisbaar; werkhonden of therapie honden.