Trees Toch6 ik zou zeggen doe eens gek en gooi er gewoon wat aardappelen in. Desnoods wacht je tot je wat supermarkt aardappelen hebt met uitlopers. Gooi je die erin ipv speciale pootaardappelen. Gaat ook prima.
Toch6 Trees hoe groot moeten de uitlopers zijn? Zag net met schillen dat ze weer beginnen met uitlopen đ Dat kan dan gewoon zo de grond in? Weet je op welke afstand van elkaar?
Trees Toch6 klopt en nog een klimwand rechts met een lange bak eronder. Er staan nu ook nog een stuk of zes ouderwetse teilen, emaille pannen etc. Deze vind ik handig voor bijv sla (slakken komen er niet in) en voor woekeraars zoals munt en citroenmelisse. Ik heb ook nog het plan om ergens een aardbeienveldje te maken. Ik heb zoveel aardbeienplantjes her en der in de tuin verspreid. Het is een soort plaag aan het worden.
Toch6 Trees oh ja, ik zie het. Die ouderwetse teilen zien er wel gezellig uit. Ik moet alleen nog veel rekening houden met kinderen haha, die willen ook nog kunnen spelen. Jij kan wel volledige maaltijden maken denk ik đ ik had afgelopen jaar "leuk voor ergens bij" hoeveelheden haha. Nog even leren hoeveel ik moet zaaien voor een maaltijd. Trees oh zonde zeg!
Trees Toch6 kasje? Deze is inmiddels gesneuveld en op mijn mooie bankje is pas een boom gevallen tijdens de storm đ
Trees Toch6 ik doe ongeveer 2 aardappelen per vakje. Wel pad vanaf april en met de uitlopers naar boven. Geen idee of de lengte van de uitlopers veel uitmaakt. Ik doe altijd maar wat en het werkt đ. Knoflook uit de supermarkt poot ik ook gewoon als ze stengels krijgen.
Lovely83 Vorig jaar een poging gedaan, compleet mislukt omdat we vergeten waren water te geven đ. Nu wil ik toch een nieuwe poging doen omdat N. het proces reuze interessant vind. Wat is makkelijk om mee te beginnen?
Jessie80 Lovely83 als je plek genoeg hebt courgette, ging hier altijd goed. Kan wel pas eind mei naar buiten...
Trees Lovely83 bietjes, radijsjes, wortels zijn ook makkelijk. Als je minder ruimte hebt, kun je ook nog voor een klimcourgette gaan met een rekje in de hoogte. Deze heb ik dit jaar voor het eerst. Ik ben benieuwd of het wat is.
Lovely83 Trees Ik heb buiten in principe genoeg plek, ik ga eens kijken of ik nog wat moestuintjes van de ah heb van vorig jaar. Waar bestellen jullie anders je zaden?
Trees Lovely83 ik bestel het meestal bij 123zaden en nu voor het eerst bij de makkelijke moestuin. Geen idee of zij ook een winkel hebben, waar je ook fysiek heen kan (ze zitten namelijk in Aduard). Volgens mij maakt het misschien niet eens zoveel uit, waar je het koopt? Ik koop ze ook weleens in een gewone tuinwinkel.
Trees Ik heb dus twee zakjes zaden, waarvan ik niet weet wat het is. Ik vermoed dat het ook al oud is, maar ik ga het gewoon in een potje zaaien. Wat denken jullie? Bij de eerste dacht ik iets van peper of paprika? Nummer twee vind ik lastig. Ik denk iets van bloemen. Misschien een roos?
Jessie80 Dit weekend druk (voor)gezaaid, geweekt en ter ontkiemen gelegd. Kom maar door met die sla, spinazie, wortel, peultjes, sugarsnaps, tomaten en basilicum.
Toch6 Toch6 plantentoren is er. Leuk ding maar niks voor de aardbeien. Vanmiddag komen de aardbeienplantjes, ik ga straks even naar het tuincentrum, kijken of ik wat beters zie. En anders wordt het in de volle grond
Trees Toch6 ik heb ze vrijdag geplant in een zaaibakje op de vensterbank. Tot nu toe zie ik nog niks (behalve wat schimmel door de combinatie vocht en warmte đŦ).
aardbeitjes Ik val middenin dit topic maar wil onze planning ook even delen. Ik heb 5 percelen en een stuk voor een bloemenweide. Ik doe aan wisselteelt, dus ieder jaar schuiven de gewassen een vakje op. Combinatieteelt ga ik nog uitzoeken zodat ik goede groentenburen kan telen.