Toch6 De aardbeien doen het weer goed, eerste 5 geoogst nu. Radijs is inmiddels alweer op. Wortels waren mislukt (kwamen niet op) Volgens de app (makkelijke moestuin) kan ik nu rode bieten blad oogsten. Maar nog geen idee wat ik daarmee moet
Trees Het is 1 maart. Er kan weer gezaaid worden. Nog meer mensen met een moestuin? Ik heb al jaren een tuin volgens het principe van square foot gardening. Alleen de afgelopen jaren heeft een deel van mijn bakken plaats moeten maken voor het zwembad. Zwembad krijgt dit jaar weer een nieuwe plek en dan heb ik straks weer een mooi plekje voor 6 vierkante bakjes, een langwerpige bak voor het verticale gedeelte en ik heb nog meerdere teilen / oude pannen/ potten, die ik gebruik.
Jessie80 Ik keek toen ik vandaag het konijnenhok aan het schoonmaken was eens in mijn kruidentuin en dacht... wanneer wordt het tijd om hieraan te beginnen... dus mooi dat dit topic weer leven is ingeblazen.
Huggybird Ik weet niet of ik er aan begin dit jaar, we hebben nooit veel want maar een kleine tuin, maar het enige wat we doen is vechten tegen die stomme schijt slakken die alles opvreten😔 vorig jaar hadden we boontjes, super leuk! Binnen de kortste keren de hele plant kaal gevreten! 😡
Trees Huggybird ik gooi regelmatig dikke ladingen slakkenkorrels bij mijn bonen 😬. Ik heb al veel geprobeerd maar dit is het enige wat helpt. Sla kweek ik in zinken teilen. De slakken komen daar niet in.
Trees Pimpelmeesje super leuk! Ik heb dit vorig jaar met de meiden gegaan, maar we hadden de stenen niet afgelakt en helaas is nu alles vervaagd.
Blue Pimpelmeesje ah dit is echt ontzettend leuk! @Trees hier helpen slakkenkorrels ook niet 🙁 Afgelopen jaar bijna geen oogst gehad, letterlijk alles werd opgevreten. Kon elke avond tientallen slakken uit de bakken halen...
Trees Blue dat is echt balen. Je hebt slakkenkorrels die alleen tegen naaktslakken werken (staat er heel klein op en het heet gewoon slakkenkorrels). Die van de Action vind ik bijv ook niet goed werken. Ik haal de duurdere bij de tuinwinkel. Op de verpakking staat 1x per maand strooien, maar ik doe het 2x per week 😬.
Kyra73 Ik ga dit weekend beginnen met buiten zaaien. Ben benieuwd…. En volgende week met de gastkinderen gaan we binnen voorzaaien.
Toch6 Vanmiddag ook bezig geweest. In het laatste vak komt tomaat of komkommer, daar wordt nog over gediscussieerd 😆 misschien dat ik nog bakken bijkoop... Vind dit wel ideaal, met app. Dan weet ik wat ik wanneer moet doen 😅
Trees Toch6 ik gebruik deze app ook! Alleen hij heeft niet al mijn groentes. Er staat bijv geen bloemkool of prei in, omdat ze vinden dat deze groentes teveel tijd kosten. Verder is het top. Dit weekend ga ik 4 nieuwe bakken erbij timmeren. Nou ja mijn man dan 😝. 2 andere ga ik verplaatsen en de rest moet even opgeschoond worden.
Toch6 Trees ik kon de reuzenradijs ook niet vinden nu, jij wel? Ik zie wel gewone en nog een soort maar niet meer de reus