Trees [verwijderd] inderdaad moet prima lukken! Op de website van de makkelijke moestuin staan leuke tips over groentes kweken op een kleine ruimte en wat je nu nog kan zaaien. Je hoeft zeker niet al hun tips op te volgen zoals gebruik maken van een dure moestuin mix. Doe ik ook niet en alles groeit en bloeit geweldig.
Louelle81 Kon paksoi en peterselie oogsten. En er zijn ini mini komkommertjes en tomaatjes zo schattig!π
Trees Louelle81 leuk! Zou paksoi nu nog een keer kunnen zaaien of zou dat te snel doorschieten als het te warm is? Ik krijg binnenkort wat lege vakken en ik weet nog niet goed wat ik daar kan zaaien. Iemand tips (sowieso geen vieze radijsjes π)?
Trees Trees paksoi dus niet. Ik ontdekte net deze mini doorgeschoten paksoi in mijn tuin. Schijnbaar had ik eerder al het idee gehad om opnieuw paksoi te zaaien π¬ Voor het eerst dit jaar thee van verse kamille En het eerste bosje goudsbloemen uit de moestuin π
Toch6 Aardbeien en peultjes Toch6 ze zijn niet mooi het weekend doorgekomen helaas. Teveel harde regen? Nog tips voor iets wat binnen 4 weken geoogst kan worden of iets wat makkelijk 4 weken zonder zorg kan daarna? Ik heb 4 lege vakken
Toch6 Spekbonen beginnen te groeien Wortels kan ik dezexweek beginnen te oogsten, net als de bietjes. Aardappels volgende week waarschijnlijk Peultjes komen er ook nog steeds aan. Sugarsnaps zijn wel op nu
Trees Softbasegaming ik graaf de wortel gedeeltelijk uit en dan zie ik wel aan de bovenkant of deze groot genoeg is.
Toch6 Softbasegaming dat weet ik ook niet goed π gisteren wel beetje de bovenkant vrij gemaakt. Denk dat als ik wil oogsten het zoals Trees ga doen, verder uitgraven. Doe ik bij rode bietjes overigens ook zo
Jessie80 Ik heb mijn moestuin echt zwaar verwaarloosd... Maar wel tomaten aan de plant! En doornappel in de moestuin, man is boos... π
Trees Jessie80 wat een hilarische en zielige tomatenplant π€£ De mijne is niet verwaarloosd en ik heb nog nul tomaten. Doe je het toch beter dan ik.
Jessie80 OkΓ©, tussen het onkruid staan blijkbaar toch nog wortels... Deze zijn naar pinguΓ―n, het konijn, gegaan. Daarna nog eentje uitgegraven waar al het loof vanaf was, die eten we vanavond op, we aten toch al worteltjes.
Toch6 Vanavond word het noedels met kip en de geoogste groenten, uitje erbij, paprika die er nog ligt... De spekbonen beginnen nu goed te komenπ
Jessie80 De eerste tomaten hebben te lang gehangen, maar het goede nieuws is dat er wel nog weer kleine tomaatjes bijkomen en dat er weer nieuwe takjes (?) lijken te gaan groeien op de plek waar de vorige zijn afgestorven tijdens de verwaarlozing. Ik ga hem een grotere pot geven en dan komt het wellicht toch nog goed. Verder afgelopen week 5 courgette zaadjes in de grond gestopt waarvan er 3 zijn ontkiemd dus deze kunnen dan de moestuin in waar nu weer plek is na de onkruid actie van vorige week...