Ik zou het zeker regelen!
Voogd kan je inderdaad online doen.
Verder zijn wij getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, vanwege eigen bedrijf. De rest hebben we toen ook financieel verdeeld, omdat hij meer geld inbracht bv in het huis als ik. Maar vanaf de geboorte van de oudste is dat stuk terug gezet naar gemeenschap van goederen.
Verder hebben we een testament waarin we alle financiën hebben laten vast leggen. In elke situatie. Als ik overlijd, mijn man overlijdt, als we beidde overlijden enz, hoe houd de kinderen dan zijn. Wie onze zaken na ons overlijden verder afhandelen via testament. Maar ook dingen als wij beidde komen te overlijden, dat onze kinderen ten tijde van opgroeien niet ineens een bak meer geld hebben, maar dat de voogd dit gewoon kan gebruiken voor hun gehele leven, dus ook voor aankoop huis. Onze kinderen mogen dan bij volwassenen leeftijd niet het huis van hun voogd opeisen o.i.d. naja , veel van dat soort dingen.
Het was echt een gedoe om al die stukken te lezen, te bedenken, ook te bedenken als we uit elkaar gaan, wat dan. Maar ben wel blij dat het goed geregeld is.
Ik zou trouwens in jou situatie ook kiezen voor geregistreerd partnerschap, volgens mij is dat tegenwoordig ook hetzelfde als trouwen onder huwelijkse voorwaarden maar dat weet ik niet zeker.