• [verwijderd]

Mijn ouders hebben een enorme tuin en mijn moeder zit er over te denken een speeltoestel neer te zetten voor ons zoontje (nu 22 maanden).

Ik heb op de site van Wickey zitten kijken en die vind ik enorm leuk (al kan ik me voorstellen dat ze liever iets minder opzichtigs willen hebben πŸ˜‚πŸ˜‚)

vooral deze:

Platform hoogte 1.20, met zandbak, picknicktafeltje, loopbrug, schimmels etc. Behoorlijk divers en ook al staat er vanaf 3 jaar, ik weet zeker dat hij hier nu al zelf op kan klimmen etc.

mijn moeder kwam zelf met de volgende optie (met de mededeling dat dat bedrijf nog andere toestellen heeft trouwens, dus ze is niet vastgepind op deze)

Platform 1.50 ook met meerdere dingen, maar mij lijkt de helling behoorlijk steil en ik zie hem ook nog niet die andere dingen opklimmen. πŸ€”πŸ€”

Kan me trouwens goed voorstellen dat ze liever die in de tuin hebben dan die Wickey puur vanwege het uitzicht, ik denk alleen dat mijn zoontje dit jaar en volgend jaar meer aan die eerste optie heeft.

iemand tips?

Nb, mijn ouders zijn al 76 en bijna 80, geen idee hoe lang ze nog in dat huis blijven wonen, misschien ook iets om mee te nemen in de overweging.

Wij hebben dit
(Let niet op de was).
Super simpel, gekocht voor €50 via marktplaats en eigenlijk wordt er door alle kinderen nog mee gespeeld.
Juist omdat het zo basaal is, kun je er alles mee doen. De bovenste optie die jij toont is altijd een boot, de onderste kan een boot zijn, een kasteel, een huis, gevangenis, noem maar op. Op basis daarvan zou ik eerder voor iets als de onderste optie gaan.

Ik zou ook voor zoiets als die onderste optie gaan. O.a. om wat @Femkes ook zegt, die onderste is alles, geeft ruimte voor fantasie. En lijkt ook iets compacter. De boot lijkt me verder ook een soort overkill.

En de boot, vind ik verder zelf echt heel erg lelijk haha. Maar dat doet er weinig toe.

Wij hebben zelf gewoon een losse glijbaan / zandbak / huisje, daarmee kunnen ze vanalles bouwen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Femkes goede tip, maar mijn moeder wil liever een houten klim/speeltoestel in hun tuin

maar het basale punt staat genoteerd πŸ‘

• Femkes hebben hierop gereageerd.
        • [verwijderd]

Honkeytonk hahaha ja die lelijkheid is wel een dingetje maar dat zijn vooral de zeiltjes etc die je niet perse er op hoeft te zetten denk ik πŸ€”πŸ€”

qua compact, dat is perspectief, achter de onderste zitten nog 2 schommels en het platform is hoger πŸ€”

Ysabella vanwege het uiterlijk?

Zuremat vanwege het uiterlijk?

En wat qua hoogte? Helling van de klimplank die stuk steiler is? (Volgens mij te voor nu) πŸ€”πŸ€”

[verwijderd] dat leren ze snel genoeg. Mijn 1 jarige klimt al recht omhoog aan van die klim dingen, dus ik denk dat je zoontje dat prima kan en anders zo geleerd heeft. Beetje uitdaging is ook goed! En dat trapje zal hij ook makkelijk op kunnen, alleen dat groene ding misschien niet.

[verwijderd] ik vind die bovenste juist onveiliger door de loopbrug. Ik ben nog steeds β€˜bang’ dat als N in een speeltuin daar keihard overheen rent hij er tussendoor naar beneden valt. Soms gaat hij er ook op liggen, daar krijg ik altijd een hartverzakking van. 🀭 En buiten dat vind ik die andere ook rustiger ogen.

• [verwijderd]

beide zijn echt super tof en ik denk dat je zoontje het geweldig zal vinden!! πŸ˜ƒ
          Dat gezegd hebbende.. ik zou ook voor de onderste gaan. Eigenlijk om wat @Femkes zegt, de bovenste is 'maar' een boot, de onderste kan alles zijn. Hoewel kinderen van alles iets anders kunnen maken dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit, haha.

Qua uiterlijk maakt het me niet uit trouwens, ik vind beide leuk. De bovenste vind ik leuker om naar te kijken.

[verwijderd] ik zou ook voor een houten gaan, maar het ging me erom om aan te geven dat simpel juist heel veel biedt.

Ik zou dus voor de bovenste gaan en dan de meeste uitgebreide variant. Zeker als ik een hele grote tuin zou hebben.

• [verwijderd]

sjorsje lol ja ik dus ook....

maar daar ligt een beetje het probleem... want het is namelijk niet mijn tuin. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…

en hij gaat er niet dagelijks komen en ook niet om er te kunnen spelen met vriendjes of zo (dat zou de keuze ook nog eens anders maken)

een jaar later

Femkes ik ben nu voor zoiets aan het kijken voor aan boord. Tot welke leeftijd spelen ze ermee bij jou? En hoe moeilijk is het bouwen?

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Toch6 het opbouwen is heel snel, het zijn plastic schroeven die er precies in klikken en vastdraaien. Ze hebben er hier heel lang meegespeeld, maxi speelde er 2 jaar geleden nog mee bij politie spel en dergelijke. Inmiddels is de speeltuin achter ons huis interessanter, dus nu wordt er niet meer mee gespeeld. Maar hij mag nog niet weg van de kinderen.

een maand later

Zaterdag een Quadro pakket besteld. Na lang overleggen en twijfelen welke heeft man besloten dat ik het duurste pakket moest doen πŸ™ˆ want delen door 5 kinderen en 8 jaar valt het nog reuze mee πŸ˜… verwachting is tenminste dat als C 10 is het wel klaar zal zijn aangezien de andere dan puber/jongvolwassen zijn.

Ik heb besloten dat het in de meivakantie hoe dan ook gebruikt wordt. Als het dan nog/weer regent mogen ze binnen bouwen πŸ˜‚