Leuk topic!
Hier wist ik het vrij snel. Op onze eerste ontmoeting was er al direct aantrekkingskracht. Praten ging heel natuurlijk en gemakkelijk en daarna liep ik zo op wolken dat ik het eigenlijk wel wist. Binnen een maand woonden we samen en iets meer dan een jaar later werd onze eerste geboren 😁
Ook nu zijn we een heel goed team. Mijn man is heel sociaal, een prater, een kritisch denker. Discussies en gesprekken zijn nooit saai met hem, we lijken nooit uitgepraat te zijn. Hij heeft een heel open geest, is wars van dogma's en is feminist nog voor het woord hip werd. Ik voel me gerespecteerd en geborgen, hij zal bijvoorbeeld altijd de deur openhouden (om een cliché te noemen) maar nooit denken dat een vrouw dit of dat niet of minder goed kan dan een man.
Dat is ook de grootste reden dat ik bij mijn ex ben weggegaan, dat stiekeme vrouwonvriendelijke. Zich heel modern voordoen, maar onder het oppervlak zo'n schijnheilig kantje misogynie.
Ik geloof trouwens wel dat meerdere mensen de ware kunnen zijn. Er lopen er meer rond op de aardbol, daar ben ik zeker van.
In meerdere liefdes naast elkaar geloof ik niet. Ik ben hopeloos romantisch op dat vlak. Liefde is ook exclusiviteit voor mij. Het is die ENE (voor nu) en niet die twee of drie. Maar voor anderen werkt het wellicht anders.