Ik vind dat er voor beide kanten iets te zeggen valt. Als die voetbalfans meer ontzag oproepen en meer afschrikken dan de politie, heeft dat natuurlijk een positief effect. Ik vind echter dat al die haken en ogen die @[verwijderd] noemt heel reëel zijn. Politieagenten zijnngeautoriseerd om geweld te gebruiken, maar dat is wel aan allerlei regels gebonden en ze zijn er op getraind om het geweld wat ze toepassen volgens die regels en proportioneel toe te passen. Dat is niet voor niks!!! We willen niet dat iemand die iets steelt wordt doodgeknuppeld door de politie, tenzij het echt, echt, écht niet anders kan. Het is leuk dat die voetbalfans gisteren zo'n positieve werking hebben gehad dat in de desbetreffende steden niet gereld en geplunderd is, maar wat nou als er vanavond wél rellen ontstaan en er een soort veldslag tussen die fans en de rellers ontstaat?! Als het goed gaat, is het heel mooi dat deze burgers hun stad helpen beschermen, maar het kan echt heel fout aflopen! Een reller kan overlijden of blijvend letsel oplopen als gevolg van het geweld van zo'n voetbalfan. En dan? Ik vind het nogal wat!