[verwijderd] Wat christelijke waarden betreft: die lopen wel vaker uiteen. Er staan dingen in de bijbel die structureel genegeerd worden en dingen die de ene christen wel - en de andere christen niet doet. Ik ben opgegroeid met de Pinkstergemeente, dat was in het algeheel nogal verwijtend. Ik sta er niet echt van te kijken.
Daarom ga ik daar ook geen inhoudelijk gesprek met hem over voeren. Ik ga hem niet tegenspreken, of met hem in discussie. Zijn geloof is van hem en ik ben blij dat hij er steun uit haalt, ik wil daar verder geen negatieve uitlatingen over doen naar hem toe. Maar al dat hij beslist en doet is zijn eigen verantwoordelijkheid, wat het ook is dat hij laat meewegen in zijn beslissingen.
Ook dát is trouwens een belangrijke chistelijke waarde!
Het is ook een belangrijke atheïstische, humanistische waarde 😉
Dankjewel voor je reactie, het is inderdaad een kwestie van respect. Zoals ik hem niet 'lastig val' met mijn ideeën over religie en hem gewoon laten praten over wat er belangrijk is voor hem, zonder hem daarom te veroordelen, lijkt het mij ook niet teveel gevraagd om te accepteren dat ik er anders over denk, of niet steeds tegen mij te zeggen dat ik tot god moet bidden om verlost te worden van de angst etc.