Marshmallow Trouwens hoe doen jullie dat met vaatwasser opruimen? Bij mij staat al het servies hoog, daar kunnen de nog lang niet bij dus dan moet ik het alsnog zelf doen
Daarom doe ik die ook zelf
Marshmallow Trouwens hoe doen jullie dat met vaatwasser opruimen? Bij mij staat al het servies hoog, daar kunnen de nog lang niet bij dus dan moet ik het alsnog zelf doen
Daarom doe ik die ook zelf
Marshmallow de vaatwasser hoeft hier niet, maar mini moet wel bekers op tafel zetten bij het eten. Speciaal daarvoor heb ik plastic bekers op een lage plank gezet. Nadeel is dat ik uit een kinderbedje drink tijdens het eten,voordeel is dat ze helemaal zelf haar taakje kan doen.
Bestek en borden staan ook niet zo hoog. Dus dat kunnen ze zelfstandig.
Jongste (bijna 2) mag het bestek dat we voor het ontbijt nodig hebben op tafel leggen en de plastic bakjes opruimen. En ze helpt vaak mee met de pannen. Van de rest moet ze afblijven
Wij hebben trouwens geen hoge kasten in de keuken dus N kan alles vanuit de vaatwasser zo in de kasten zetten.
Nescio het is dat we van school de opdracht hebben gekregen om dit soort dingen te oefenen maar anders kleedde ik hem nog helemaal uit en aan hoor Robbie is een luie donder, die vind het ook wel makkelijk als ik het doe en zal niets zelf ondernemen
De juf zei dat de meeste kindjes meer kunnen dan je denkt. (Niet overschatten natuurlijk, maar je mag ze best beetje duwen)
Ysabella onze jongens lijken echt wel op elkaar
Ik denk dat ik de plastic bakjes en bekers ergens anders ga zetten. Dan kunnen ze die dingen voortaan zelf pakken. Nu moet ik steeds opstaan als ik net lekker zit
[verwijderd] ja best wel.
Hier verwacht ik dat ze zichzelf en hun kamer netjes houden, dus ‘s ochtends zelf aankleden, wassen, tandenpoetsen, ‘s avonds douchen ze zelf maar help ik wel even met de haren (kijk of het goed is uitgespoeld en help met borstelen en vlechten). Iedere avond ruimen ze hun eigen kamer op. En als ik boven stofzuig, doen zij hun eigen kamer (vinden ze vooral heel leuk).
Verder helpen ze in huis mee met losse klusjes, de ene keer afstoffen, de andere keer de vuilnis aan straat zetten etc. Niet echt vaste klusjes.
[verwijderd] ik snap dat ook wel, als het al zo'n uitdaging is om te dealen met het normale leven en "gewoon" te ontwikkelen met alles wat in je hoofd gebeurt, dan snap ik wel dat je daar als ouders niet nog meer moetjes bovenop wilt gooien.
Niet dat je niks hoeft te veranderen, 9 is misschien nu wel een mooie leertijd om dat toch te gaan leren, maar je noemt het nu als een soort luiheid van jou dat je de discussie niet aan wilt gaan, maar misschien voelde je gewoon aan dat ze genoeg uitdaging had?
12 en 15 jaar en ze doen hier:
Tafel dekken/afruimen.
Soms ook eten koken of hiermee helpen.
Af en toe boodschap doen
Eigen spullen opruimen
Bed verschonen
Kleding in de was en zelf opvouwen en in de kast leggen
Zelf kamer opruimen en schoonhouden
Hond uitlaten
Het zijn niet echt heel vaste taken maar over het algemeen doen ze de dingen als we het vragen en soms ook uit zichzelf. Alleen de jongste doet soms moeilijk als ze tafel moet dekken. Hun kamers en bedden doen ze op eigen initiatief. Dingen als zelf aankleden doen ze natuurlijk ook maar dat ga ik allemaal niet opschrijven
Sevenof9 Dingen als zelf aankleden doen ze natuurlijk ook
Ik heb nu t beeld voor me van jou die probeert een trui over het hoofd van een 15-jarige puber te trekken
Hier is aankleden an sich ook geen taak, maar ‘s ochtends opstaan en niet meteen in pyjama naar beneden gaan en voor de tv ploffen is meer de taak Doordeweeks dan, in het weekend mogen ze lekker pyjama’s lang aan laten. Maar doordeweeks dus opstaan, meteen jezelf klaar maken en dan ontbijten - als ze na het ontbijt moeten aankleden, zorgt dat voor veel gezeur en gedoe, zodoende die volgorde.
As we speak is mijn vriend onze puber goed aan het leren stofzuigen in de woonkamer en hal. Ik kwam net naar binnen na een wandeling en ben meteen naar boven gevlucht
Hopsatee ja zie je! Het duurt een eeuwigheid natuurlijk, maar ze moeten ergens beginnen
Heb het dan wel weer makkelijk he. Mijn 2,4 jarige wil al sinds ze 2 is zelf haar kleren aan en uit doen. Als ik haar help gaat ze gillen "neeee mama zelluf doen". Duurt wel wat langer maar ze doet het dus graag zelf.
Pimpelmeesje ze zou het nog goed vinden ook denk ik