Ik denk niet dat het heel zinvol is in een discussie over hoe we miljardairs aan zouden moeten pakken, om te benoemen dat je al rijk bent met een dak boven je hoofd en stromend water. Dat is op zich natuurlijk absoluut waar. Alleen dat neemt niet weg dat de verdeling van die rijkdom steeds schever aan het worden is, dat de middenklasse er op achteruit gegaan is of stil staat en er steeds meer geld bij steeds minder mensen zit, en dat dit een probleem is. Het is gewoon ongekend in deze tijd dat er mensen bestaan die in hun eentje meer geld bezitten dan drie kleine Afrikaanse landen bij elkaar en dat is gewoon niet goed. En niet goed voor de hele wereld niet.
Daar komt ook bij dat steeds meer westerse samenlevingen de bevolking voelt dat ze niet of nauwelijks er op voorruit gaan. En dat zorgt voor veel sociale onrust, opkomst van rechts populisme etc. Ik vind dat echt een ding waar iets mee moet. Groter bedrijven en miljardairs moeten gewoon (veel meer) belasting betalen en dat gat tussen arm en rijk moet kleiner. Ook al zijn wij misschien objectief op wereldniveau niet arm, ik vind dat een andere discussie.