aardbeitjes aan de ene kant niet, en grotendeels sta ik ook nog aan die kant hoor, maar ik vond het wel een interessante om over na te denken. Er is een kleine groep mensen die het grootste deel van de welvaart bezit. En geld maakt geld, dus over het algemeen worden zij alleen maar rijker. Dit blijft in stand doordat de kinderen van deze mensen alles weer erven.
Maarja, misschien zou het beter zijn om er iets aan te doen dat een enkel mens zo veel kan bezitten (niet dat dat praktisch haalbaar is volgens mij) dan om te denken dat erfenissen niet eerlijk zijn.
Ik vond erfbelasting altijd een belachelijk iets, maar misschien is er wel iets te zeggen over het feit dat je een deel van de erfenis afstaat voor de mensen die helemaal niets erven omdat ze toevallig in een ander gezin zijn geboren.
Ik ben ook geen complete tegenstander van het gedachtegoed communisme (wel hoe het is uitgevoerd), dus ik vond het wel interessant om te bedenken wat er zou gebeuren als erfenissen niet meer zouden bestaan. Maar in de praktijk kan dat natuurlijk niet omdat een erfenis niet alleen uit geld bestaat, dus mensen gaan gewoon investeren in goud en bakstenen of verstoppen het.