Ik 32 uur over 4 dagen en mijn man 36 over 4 dagen. Beide 1 dag thuis met kinderen. Beide flexibele werkgevers (werken beide een dag thuis zijn kindjes wel op opvang maar dat is sochtends en smiddags toch minder haasten) en we mogen flexibel beginnen (dus uurtje helpen op svhool? Prima als je je projecten maar oplevert) ik log overigens vaak op mijn vrije dag als de kinderen slapen we even in of savonds maar dat vind ik ook niet erg omdat ik zelf bepaal hoe ik het dus inricht. En ook nog eens dichtbij en uitdagend en leuk 😃
uiteraard heb ik dus ook drukke weken dat het wel flink aanpoten is allemaal maar over het algemeen is de balans goed. Ik wil op zich best meer werken maar dan mijn man minder en minder werken zou fijn zijn maar dat gaat dan ten koste van mijn functie inhoud of als ik dat in deze functie zou willen wordt mijn takenpakket niet minder dus verzet ik alleen meer in minder tijd tegen minder loon. Ik red het niet in minder dan 32 en ik vind dat prima!
Geen voorschoolse opvang nodig we brengen kinderen zelf: oudste gaat 2 middagen bso en 1 oma en jongste gaat 2 dagen opvang en 1 dag oma. En wij zijn alrijd rond 17.00 thuis (in elk geval 1 van ons)
Mijn man heeft daarbij ook veel vakantiedagen dus bijv kerst en herfstvakantie hadden we ook geen opvang en bso nodig. Andere vakanties vaak 1 dag per week of niet eens. Onze ouders zijn namelijk ook nog eens een hele goede achtervang..
ik vind dat we de beste situatie hebben haha maar dat is zo persoonlijk!