Vulpen
[verwijderd]
Ik heb 'm eerst zelf maar eens gedaan 🙂 Ik weet wel welke ik makkelijker vond schrijven, maar wat vinden jullie makkelijker lezen?
Ze borg net de dweil op in de kast toen er werd aangebeld. Voor de deur stonden twee jongetjes. Eentje herkende ze, het jongetje met de rode jas dat altijd samen met z’n zus de krantjes rondbracht. Hij ging half schuil achter het andere jongetje, een potig ventje met donkerblonde krullen.
‘Onze bal ligt in jouw tuin’, zei hij.
‘O’, zei ze. ‘Ik zal wel even gaan kijken.’ Ze deed de voordeur dicht en ving nog net een glimp op van zijn verbaasde gezicht. In de tuin zag ze direct de bal liggen. Pal onder de rozenstruik natuurlijk, waardoor ze ook nog haar hand openhaalde aan een doorn. Nou ja, beter dan dat dat rotjong met z’n modderschoenen door haar woonkamer banjerde. Zou ze de bal zo naar hem gooien, om de anderhalve meter te waarborgen? Ze was al in de woonkamer toen ze zich bedacht dat het nog handiger was om de bal direct op het pad te gooien. Met een boogje gooide ze de bal over de schutting. Te ver, waardoor hij in de tuin van de buren belandde.
Net als ik de dweil in de kast zet, wordt er aangebeld. Voor de deur staan twee jongetjes. Eentje herken ik, het jongetje met de rode jas dat altijd samen met z’n zus de krantjes rondbrengt. Hij gaat half schuil achter het andere jongetje, een potig ventje met donkerblonde krullen.
‘Onze bal ligt in jouw tuin’, zegt hij.
‘O’, zeg ik. ‘Ik zal wel even gaan kijken.’ Ik doe de voordeur dicht en vang nog net een glimp op van zijn verbaasde gezicht. In de tuin zie ik direct de bal liggen. Pal onder de rozenstruik natuurlijk, waardoor ik ook nog m’n hand openhaal aan een doorn. Nou ja, beter dan dat dat rotjong met z’n modderschoenen door mijn woonkamer banjert. Ik vraag me af of ik de bal zo naar hem zal gooien, om de anderhalve meter te waarborgen. Ik ben al in de woonkamer als ik me bedenk dat het nog handiger is om de bal direct op het pad te gooien. Met een boogje gooi ik de bal over de schutting. Te ver, waardoor hij in de tuin van de buren belandt.