Femkes Ik kan me ook beter verplaatsen in een sgp-er of een fvd-er dan een vvd-er. Ik ben opgegroeid in een orthodox christelijke omgeving en hoewel dat niet direct een sgp-omgeving is ben ik genoeg bekend in het christelijke wereldje om me een voorstelling te kunnen maken van hoe zij denken, voelen en waarom ze sgp stemmen. Ik voel me ondanks de verschillen ook toch wel met hen verbonden en draag hen een warm hart toe. Ik vind van der Staay regelmatig echt goede dingen naar voren brengen en hij kan ook heel scherp de vinger op zere plekken leggen.
Fvd kan ik me ook in inleven omdat mijn hele schoonfamilie in het verleden pvv stemde en dat zich nu verdeeld heeft over pvv en fvd. Ik weet ook van hen hoe zij denken en voelen en waarom zij zo stemmen.
Van vvd heb ik veel minder een beeld. Ik heb op zp wel eens met gediscussieerd met dames die vvd stemden (voor zover dat mogelijk was gezien de forumregels m.b.t. politiek), dus daar heb ik wel een beetje een beeld gekregen, maar ik heb er vooral een naar gevoel aan over gehouden. Ik vond dat ze mij heel erg uit de hoogte benaderden, alsof ze het morele gelijk aan hun kant hadden. Irl ken ik verder geen vvd-ers. Tenminste, niet dat ik weet. Ja, ik heb wel een vriendin die lp stemt en daar een sterke overtuiging in heeft. Daar kan ik af en toe wel met haar over praten, maar dat loopt toch lang niet altijd lekker, dus we hebben het gewoon vaker over andere en leukere dingen.