Femkes Ja aan de ene kant mee eens (dat was een van de redenen dat ik niet op ze gestemd heb) maar aan de andere kant, in de coalitie doen ze natuurlijk wel razendsnel ervaring op, zonder dat ze oppositie werk hoeven doen. En dan zitten ze als kleinste partij redelijk veilig denk ik.
Bv. Wilders leek gisteren wel opgelucht, grootste partij in de oppositie is eigenlijk natuurlijk wel perfect zijn ding, en hoewel ik het met veel standpunten niet eens ben, en het een enge partij vind, hij is wel echt een hele goeie oppositie politicus. Je kan gewoon schoppen, hoeft geen echte beslissingen te nemen, hoeft niks af te wegen, dat laat je andere doen. De linkse partijen als bij1, PvdD, groenlinks, zijn ook perfect voor oppositie werk, dat zijn allemaal mensen die gewoon willen schoppen en roepen. Zonder moeilijke afwegingen te maken. Die heb je ook gewoon nodig. Maar mijn inziens wel alleen in een oppositie.
Volt, zie ik wel echt als toekomstig regeringsmateriaal. Ik denk dat ze dan beter kunnen leren in een coalitie dan in een oppositie.
Maar goed, ik heb er sowieso niks meer over te zeggen ๐ haha dat is nu aan de partijen en de overleggen.
disclaimer: dit is dus hoe ik het zie en ervaar he. zoveel mensen zoveel meningen.