Ik had hoop dat ik de standpunten van Bij1 wel zou zien zitten, maar ik ben al afgehaakt op hoe zij de arbeidsmarkt willen vormgeven.
Ik geloof absoluut niet dat dit haalbare ideeën zijn en ik ben het er voor een deel ook echt niet mee eens.
Ja, het minimumloon mag van mij wat omhoog, maar verhogen 5 euro per uur gaat er alleen maar voor zorgen dat over de hele arbeidsmarkt de lonen worden verhoogd. Je kunt niet alleen het minimum verhogen en dan verwachten dat er met de rest van de markt niets gebeurd .
Uitzendbureaus voor de publieke sector worden verboden. Serieus?! Uitzendbureaus zijn van levensbelang voor veel bedrijven en ook voor medewerkers biedt het voordelen. Meer regulering? Absoluut. Maar zeker in de huidige krapte op de markt van bijv docenten, is het juist fijn dat die flexibele schil kan blijven bestaan.
De zeggenschap over bedrijven gaat naar de medewerkers, bedrijven moeten democratisch worden bestuurd en medewerkers mogen zelf de invulling van hun werk bepalen.
Kan iemand mij 1 reden geven waarom dit een goed idee is?
Ik ben absoluut voor gelijke rechten voor iedereen en het uitbannen van discriminatie, maar gelijke rechten hebben betekent voor mij niet dat iedereen maar in een gespreid bedje terecht hoeft te komen.
De hulp en de kansen moeten er zijn, maar mensen moeten het zelf aanpakken en waarmaken.
Toch maar weer verder zoeken..