Noordeling als je de Facebookpagina van de NOS moet geloven omdat de PVV niet mee deed. Dus ik vind het helemaal prima dat die mensen niet stemden 🤭
Maar ik heb eerder ook niet gestemd voor de gemeenteraadsverkiezingen, of althans, niet dat ik het me kan herinneren. Misschien wel hoor, maar ik heb het idee dat ik pas de laatste jaren er me wat bewuster mee bezig houdt. Daarvoor had ik andere dingen aan mijn hoofd en ging het volledig langs me heen. Maar ik had de energie ook totaal niet om überhaupt een mening te vormen over gemeentelijke zaken, ik paste me wel aan aan wat voor onzin ze nu weer bedachten.. Ik geloof wel in niet stemmen = ook niet klagen, maar ik was te druk bezig met persoonlijkere dingen om te klagen over wat in mijn ogen maar futiel was. Wat interesseert mij een parkeerplaats, een boom of weet ik veel, als ik al zo veel shit aan mijn hoofd had.. Ik kan me ook niet eens herinneren dat ik ooit eerder flyers of borden gezien heb voor de gemeenteraadsverkiezingen, dat ging volledig langs me heen. Ik weet alleen dat ik ooit geflipt ben omdat een extreem rechtse partij een flyer in mijn brievenbus had gestopt terwijl ik een nee/nee sticker heb, en dat blijkbaar de druppel op een slechte dag was. Die partij bestaat alleen lokaal, dus dat is echt de enige herinnering die ik heb aan gemeenteraadsverkiezingen 🙈
Wel heb ik altijd gestemd voor de landelijke verkiezingen, maar ik heb heel lang gezweefd. Heeft echt wel even geduurd voordat ik mijn kleur/plekje/richting gevonden had en los kwam van de overtuigingen van mijn ouders. Ik denk dat dit forum daar wel aan bij heeft gedragen, maar ook mijn interesse in maatschappelijke zaken/politiek heeft vergroot. Daarvoor was ik te veel bezig met overleven om verder te kunnen kijken dan mijn eigen shit.. 🙈