Ik twijfel. Ik stem al jaren hetzelfde en met iedere verkiezing kijk ik of we nog op een lijn zitten, maar een gedeelte van mijn mening wordt ook bepaald door een stukje loyaliteit. Vaak is dat genoeg om de doorslag te geven wanneer ik twijfel tussen meerdere opties, zoals de laatste keer. Dat stuk ben ik kwijt nu.
'Mijn' partij komt qua stemgedrag en standpunten wel overeen met hoe ik het zou wíllen zien, maar ik vind ze niet uitgesproken genoeg, te veel op de achtergrond zitten. Ik heb moeten googlen hoe zij er momenteel in staan, dan ben je in mijn ogen geen indruk aan het maken. Dat vind ik overigens gelden voor meer partijen die ik heb overwogen.
Ik heb vorige week wel (een stukje van, ik heb het hele filmpje opgeslagen om later terug te kijken maar nog geen kans voor gezien, dus wellicht verander ik nog van mening) een betoog van Sylvana gezien wat met de eerste indruk dus wel binnenkwam, dus bij1 is in mijn ogen meer terrein aan het winnen. Dat was sowieso een van mijn opties, dus die blijf ik volgen en misschien verhuis ik de volgende verkiezingen alsnog daarheen.