Ik ben gisteravond lekker gaan slapen en doe nu dit topic open en begrijp echt niet wat hier is gebeurt! 😳
In het algemeen wil ik zeggen dat ik snap dat het rondom de verkiezingen en specifiek in dit topic voor @aardbeitjes , @Honkeytonk , @Pietje1987 , @[verwijderd] en eventuele andere dames die wat rechtser georiënteerd zijn af en toe wat minder leuk is op het forum. Dit forum is behoorlijk links-midden /progressief georiënteerd. Hoewel we zeggen dat we inclusief willen zijn en willen dat iedereen zich thuis voelt, kan ik me voorstellen dat als je wat rechtser georiënteerd bent je het gevoel krijgt: "maar als je anders denkt hoor je er niet bij."
Ik heb echt veel negativiteit over rutte, de vvd en de vvd-stemmer gelezen de laatste weken. Daarbij is mij eerder opgevallen dat degenen die daarover postten zich regelmatig uitten op een manier alsof ieder weldenkend mens niet anders kon dan het er mee eens zijn. En dan kun je zeggen: "ja maar als je het niet met me eens bent, kun je dat gewoon tegen me zeggen en er inhoudelijk over in gesprek gaan." Het gaat echter in veel gevallen niet om duidelijke punten die met bijbehorende argumentatie naar voren werden gebracht, maar om vele "losse flodders" waar eigenlijk nauwelijks zinvol op te reageren is.
Ik heb mij de afgelopen weken echt wel eens afgevraagd hoe dat voor vvd-stemmers was en gisteren heb ik er niet voor niets mijn excuses voor aangeboden als ik iemand het gevoel gegeven had dat ik het morele gelijk aan mijn kant heb.
Ik meen wat ik zei in mijn eerste zin: ik begrijp niet wat hier gebeurt is. Ik weet niet over welke podcast(s?) het gaat, over welke opmerkingen cq. sneren van Sylvana het gaat en niet wat de Telegraaf er mee te maken heeft. (Al kan ik over dat laatste wel een beredeneerde gok doen. 🤐🤪) Maar laten we vooral proberen om ook in onze communicatie naar elkaar waar te maken dat we inclusief willen zijn en dat je erbij hoort ongeacht je politieke overtuiging. Dat betekent niet wat we elkaar niet stevig mogen bevragen en mogen aanspreken op correctheid van gegeven informatie en om opheldering over bronnen mogen vragen, maar wel dat we mensen met een bepaalde ideologie niet belachelijk maken. En daarin steek ik ook de hand in eigen boezem, want ik besef dat ik ook opmerkingen heb geplaatst die daaraan bij hebben gedragen, dus nogmaals sorry daarvoor.