[verwijderd] ik heb geen idee wat CICO is?
Het idee achter WW is dat je gezondere keuzes gaat leren maken. Niet enkel calorieën tellen. Ook op de lange termijn, wel voldoende volume eten, maar dan zo gezond mogelijk. Voorbeeld. De punten zijn niet enkel gebaseerd op kcal. Een banaan heeft 2x meer kcal dan een appel, maar bij mij beiden 0 punten. Het is beiden een gezonde keuze. Pas had ik twee soorten Volkoren crackers met ongeveer evenveel kcal. De ene had echter meer vezels en daardoor minder punten. Over het algemeen krijgen mensen geen overgewicht door het eten van kipfilet of volkoren noodles, maar door wat ze erbij eten.
Dus niet enkel kcal tellen en dat je niks meer mag eten als je kcal op zijn en vervolgens honger lijdt. Het idee is dat als je maar voldoende eet van je 0-punten producten dat je verder geen trek meer hebt in meer calorie rijk eten. Wat bij mij inderdaad zo werkt. De 0-punten zijn allemaal behoorlijk vullend, maar is allemaal meer onbewerkt voedsel.
Wat je 0-punten producten zijn, verschilt per persoon. Afhankelijk van je eigen voorkeuren en gebaseerd op een vragenlijst. Ik heb bijv Volkoren noodles/ pasta maar een andere kan aardappel hebben. Om binnen je dagpunten te blijven moet je dus ook 0-punten eten, want anders kom je niet uit. Je wordt gedwongen om andere keuzes te maken. Verder kun je dus extra punten verdienen door het eten van groentes, water drinken en beweging. Het idee hierachter is goed gedrag belonen.
Ik val tot nu toe inderdaad af op deze manier en heb geen honger of trek in andere dingen.