Noordeling
Hier had dochter een filmpje van YouTube gekregen van de docent, ik kwam ook op dat filmpje uit tien ik ging googlen. Dat was van wiskundeacedemie.
J werd wakker dus moest even weg voor ik de rest kon typen.
Ze moest toen bezig met de stelling van pythagoras, schuine zijdes berekenen, ze snapte er geen bal van, ik ook niet meer na 20 jaar๐
. Ik ben toen ook dat filmpje gaan kijken, uitleg in het boek bestudeerd en toen aan de slag gegaan. Wat wel handig is, is dat er een antwoordenboekje bij zit. Als ik het fout gaat ging ik nog een keer proberen. Ik heb toen eerst haar huiswerk zelf gemaakt om zeker te weten dat ik het snapte voor ik dochter uitleg gaf. Toen snapte ze het vrij snel en kon het goed maken. De week erop moest ze plotseling een rechte zijde berekenen, had ze het die schuine door... ik weer in haar boek kijken, nadenken, de voorbeeld som maken, daarna haar huiswerk weer maken of ik het echt weer wist. Ik had haar ondertussen in de douche gestuurd omdat ze al flink gefrustreerd raakte omdat het niet lukte, toen ze uit de douche kwam snapte ik het en kon het uitleggen. Ik denk dat ze het zo fijner vindt omdat ik met haar mee kan kijken en tussendoor ook nog uitleg kan geven wanneer ze toch even vast loopt.