Voor mijn dochter, groep 5, is het goed geregeld. We hebben een heel duidelijk schema waar voor elke dag op staat wat ze moet doen. Elke ochtend om 8:30 beginnen ze met de hele klas online. Dit is voor ons niet altijd haalbaar omdat ik zoom 3x per week naar school moet brengen. Dus dochter heeft elke ochtend om half 10 een meeting met juf en 1 ander kind. En om half 12 hebben ze een afsluiting waarbij ze vaak een spelletje doen. Dochter moet gewoon hard aan de bak. Afgelopen maandag had ze een taaltoets, vandaag en morgen heeft ze een rekentoets.
Bij zoon is het minder goed geregeld. Geen duidelijk schema, juf is minder online. Zeker voor een sbo vind ik het slecht. Hij gaat 3 dagen per week naar school. Thuis doet hij niks, weigert hij alles (zijn ass speelt hierin een rol). In de eerste lockdown heeft dit heel veel conflicten en stress opgeleverd (Ik snap @Jules heel goed, alle frustratie etc). Ik ga nu de strijd niet meer aan. De sfeer thuis is belangrijker, zijn mentale gezondheid maar ook die van mij, is belangrijker dan schoolwerk. Hij heeft een behoorlijke achterstand, desnoods blijft hij een jaar langer op de basisschool, maar ik heb mijn lessen getrokken uit lockdown 1. En hierdoor is de sfeer beter (zoon heeft het nog moeilijk maar dat is de ass en de onzekerheid van deze tijd). Ik voel me beter en dochter heeft meer rust om door haar bergen huiswerk heen te komen.