Deliana ten eerste, bah wat een klootzak!
Maar is die toestemming wel nodig? Ik heb M gisteren ingeschreven en daar is helemaal niet om gevraagd. Toen bleek dat ik zijn telefoonnummer niet had (ik heb hem al jaren geblokkeerd) zeiden ze dat het niet zo belangrijk was, hooguit als extra telefoonnummer als ze mij niet konden bereiken. Maar verder is er in niks om hem gevraagd, zijn hele bestaan werd als bijzaak gezien. Ik heb zelf overigens ook nergens voor hoeven tekenen! Er werd alleen naar M zelf gekeken.
We hebben zelfs een nieuwe idkaart aangevraagd voor deze inschrijving en zelfs daar was zijn handtekening niet eens meer nodig omdat ze 12 is. Voor F (11) moest dat nog wel.
Aanvulling: bij ons werd er trouwens vooraf aangegeven dat door covid er maar 1 ouder + het betreffende kind mochten komen. Extra ouders waren niet welkom. Het lijkt me stug dat ze bij iedereen -ook getrouwde stellen- om een toestemmingsverklaring gaan vragen. Even met de school bellen? Misschien kan je jezelf een hoop geregel besparen!
Nog een aanvulling: wij waren samen met de buurvrouw en haar dochter gegaan en zij heeft bij vader: niet in beeld neergezet. Was ook voldoende.